26 522 läst ·
20 svar
27k läst
20 svar
säg upp securitas larm men behåll larmet ändå utan avgift
Sida 1 av 2
Hej har detta larm http://www.securitashemlarm.se/erbjudande
Det står att jag äger det efter 24 månader när bindningstiden är slut.
Kan jag då säga upp larmet och använda det ändå utan månadsavgift och då självklart utan utryckning men ändå så att man kan få information till mobilen om larmet går så ändå funktionen finns där?
Det står att jag äger det efter 24 månader när bindningstiden är slut.
Kan jag då säga upp larmet och använda det ändå utan månadsavgift och då självklart utan utryckning men ändå så att man kan få information till mobilen om larmet går så ändå funktionen finns där?
Medlem
· Stockholm
· 182 inlägg
De kom och hämtade mitt securitas larm när jag byte till ett annat, annars skulle man åka på en avgift om 6000:-
Dom tog dock inte med sig alla magnetkontakter osv, så dem återanvände installatören av det nya larmet.
Dom tog dock inte med sig alla magnetkontakter osv, så dem återanvände installatören av det nya larmet.
Okej men jag äger mitt larm så dom ska inte hämta det. Undantag har jag läst är att dom hämtar gsm kortet eller något i boxen. Men kommer det att fungera att använda att larma på med så det bra tjuter? Hade gärna haft det kopplat till min mobil med om det går?
har betalt massa pengar för extra manöverpaneler och dörrsensorer mm så känns onödigt att inte använda det
har betalt massa pengar för extra manöverpaneler och dörrsensorer mm så känns onödigt att inte använda det
Jag fick hålla det och fick dessutom (efter ett antal samtal) ut manualerna och huvudkoden så jag kunde programmera om telefonnummer till min mobil istället... 
Verkar bero lite på vem man pratar med. Jag tog det via tekisk support om jag minns rätt...
//Anders
Verkar bero lite på vem man pratar med. Jag tog det via tekisk support om jag minns rätt...
//Anders
Okej men jag har numret till Securitas support och dom har jag pratat med innan när jag hade lite problem så dom var trevliga. Men då har man rätt att säga upp abonnemanget efter bindnings tid och få manual till att ställa in så man kan ha den bara till sin egen mobil?
vill veta så mycket som möjligt innan jag ringer dom ifall dom vägrar.
Men du har kanske din manual kvar så du kan säga hur man gör? Eller det er koder jag ska ha som är just till min box?
vill veta så mycket som möjligt innan jag ringer dom ifall dom vägrar.
Men du har kanske din manual kvar så du kan säga hur man gör? Eller det er koder jag ska ha som är just till min box?
kollade på baksidan av boxen och såg namnet som är ctc1916 och googlade på det och hittade detta:
www.boalarm.dk/images/manual%20ctc-1916%2020100629%20.pdf
kan någon säga om detta är allt som behövs för att använda larmet utan abonemang? Står dock inte på svenska så inte så lätt att förstå men är massa koder där så finns risk att detta är bra fakta.
www.boalarm.dk/images/manual%20ctc-1916%2020100629%20.pdf
kan någon säga om detta är allt som behövs för att använda larmet utan abonemang? Står dock inte på svenska så inte så lätt att förstå men är massa koder där så finns risk att detta är bra fakta.
Tycker att larmet som Kjell o Co säljer presenteras hederligare. Bindningstid och totalkostnad redovisas. Man äger larmet och kan byta larmtjänst efter bindningstiden.
Vet dock inte om det är någon kvalitetsskillnad på larmen eller hur 4GS larmtjänst är jfrt med Securitas larmtjänst.
Vet dock inte om det är någon kvalitetsskillnad på larmen eller hur 4GS larmtjänst är jfrt med Securitas larmtjänst.
Jag läste någonstans att SMS går till Securitas som kan routa om dom till annan telefon för 30kr/mån. Isåfall känns det inte som att man "äger" anläggningen. Jag vet inte om det gäller dig.
Fortsätt kolla, jag är intresserad! Larm ska inskaffas under våren.
Fortsätt kolla, jag är intresserad! Larm ska inskaffas under våren.
Skickade ett mejl för skoj skull till Securitas om detta och fick ett oväntat bra svar. Han svarade att efter uppsagt abonnemang så kopplar dom om enheten till fabriks standard så då kunde man använda den på nytt.
Så inget svar om att den inte gick att använda eller något.
Så skickade igen om hur man gör för att köra boxen till mobilen så väntar på svar. Men är väl för bra om han svarar på det med
men känns som detta kommer ordna sig på något sätt iaf
Så inget svar om att den inte gick att använda eller något.
Så skickade igen om hur man gör för att köra boxen till mobilen så väntar på svar. Men är väl för bra om han svarar på det med
Har för mig att en kompis efter 24 månader sade upp avtalet och istället tecknade upp sig på deras larmtjänst utan support och fri utryckning. Dom ringer när larmet går och är man på bortrest kan de skicka väktare mot betalning, månadskostnaden är under 100kr. Om man vill konfigurera om till en telefon har jag för mig att de ville ha 500kr eller något liknande.
Ser att vissa kommentar verkar beröra Securitas Directs upplägg och inte Securitas. Hos Securitas får man äga sitt larm, det får man inte hos Securitas Direct.
Ser att vissa kommentar verkar beröra Securitas Directs upplägg och inte Securitas. Hos Securitas får man äga sitt larm, det får man inte hos Securitas Direct.