Ska köpa en vit ytterdörr utan fönster. Dörren kommer att stå i ett soligt och relativt utsatt läge men används väldigt lite. Funderar på en safco ystad från bauhaus för 1995:-, en swedoor p100 för 4380:- eller en Br.johansson SY102 för 3978:-. Är det värt nästan dubbla pengen förswedoor/br.johansson?

E
Har du möjlighet att se och känna på dörrarna så skulle jag rekommendera dig det. Känslan när man öppnar en dörr är för många och för mig väldigt avgörande.

En allt för lätt dörr känns oftast lite B. En dörr ska kännas gedigen och välgjord helt . enkelt. Ingen av dörrarna var ju speciellt dyr.

Safco dörrarna som vi satt på jobbet är värdelösa. Nu har vi inte monterat denna model du frågar om men det märket skulle jag inte rekommendera till någon.
Swedoor har vi bara haft som innerdörrar och dom är bra men jag kan inte säga något om ytterdörrarna från dom.

Hej,
Ja det är alltid svårt när dörren sitter i ett utsatt läge utan något skydd ifrån sol, regn eller vind.
Swedoor har även dörrar med en träfiberstomme (ADVANCE-LINE BARENTS motsvarighet till P100) som håller emot väder bättre än cellplatsdörrar. Dock så är det något högre pris på dessa då det är high-brand dörrarna. P100 exempelvis är Swedoors lite mer budget-dörrar (Clever-Line).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.