Byggahus.se
N noone70 skrev:
Fb har fullmakt (eller vad det nu heter) att företräda mig.

Återigen verkar du inte ha läst vad jag skrivit
Nä jag valde att fundera på lagen istället.
För du själv att fb inte alltid har rätt.
Du verkar bara fått för dig att fb bestämmer och deras beslut är lagen. Men det är dig köparen hoppar på. sen bussar du fb på köparen. Förhoppningsvis blir allt frid och fröjd. Men du kan inte köpa dig fri. Men du får hjälp om köparen börjar gnälla. Sen vet vi alla hur fb resonerar. Precis som du, risk eliminering. Inget fel med det!

Var går vi om varandra?
tror du att du slipper ansvar?
Att fb blir du?
jag menar att så är det inte.
utan att du fortfarande har precis samma ansvar
 
  • Gilla
GlennB
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Nä jag valde att fundera på lagen istället.
För du själv att fb inte alltid har rätt.
Du verkar bara fått för dig att fb bestämmer och deras beslut är lagen. Men det är dig köparen hoppar på. sen bussar du fb på köparen. Förhoppningsvis blir allt frid och fröjd. Men du kan inte köpa dig fri. Men du får hjälp om köparen börjar gnälla. Sen vet vi alla hur fb resonerar. Precis som du, risk eliminering. Inget fel med det!

Var går vi om varandra?
tror du att du slipper ansvar?
Att fb blir du?
jag menar att så är det inte.
utan att du fortfarande har precis samma ansvar
Hahaha, vilket svammel!
Ta och läs vad jag skrivet en gång till!
 
hsd
Försäkringsbolag har oftast mycket bättre koll på vad som kan vara dolt fel samt vad som kan förväntas beroende på exempelvis husets ålder och konstruktion
Dessutom är det väldigt skönt att slippa jiddrandet från en köpare som vill ha pengar tillbaka, försäkringen åtgärdar OM det skulle vara fel och deras besiktning inte tagit upp avvikelsen
 
  • Gilla
Donn
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Hahaha, vilket svammel!
Ta och läs vad jag skrivet en gång till!
När jag inte vad du tycker jag ska läsa blir det svårt..
Har du läst det jag skrivit om köparen och säljaren?
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
När jag inte vad du tycker jag ska läsa blir det svårt..
Har du läst det jag skrivit om köparen och säljaren?
Det går inte att svara på dina frågor och påståenden när du blandar friskt mellan det jag skrivit, saker taget helt ur sitt sammanhang, rent hittepå och raljerande argument mot något jag inte har påstått.
 
  • Gilla
senap
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Det går inte att svara på dina frågor och påståenden när du blandar friskt mellan det jag skrivit, saker taget helt ur sitt sammanhang, rent hittepå och raljerande argument mot något jag inte har påstått.
Så du visste inte vilket inlägg du hänvisade till,?
 
  • Arg
senap
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Så du visste inte vilket inlägg du hänvisade till,?
Eftersom du svamlat och blandat ihop fantasier och fakta så är det fortfarande omöjligt att vad du menar.
Du svamlar om köpare och säljare i var och varannat inlägg
 
  • Gilla
senap
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Eftersom du svamlat och blandat ihop fantasier och fakta så är det fortfarande omöjligt att vad du menar.
Du svamlar om köpare och säljare i var och varannat inlägg
Då säger vi så.
 
  • Arg
senap
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Då säger vi så.
Äntligen är vi överens om nått
 
  • Gilla
senap
  • Laddar…
Clarken37 Aaake37 skrev:
Det rimliga vore isf att själv kontakta budgivare 2 och informera om blåsningen de är på väg att åka på
och hur ska du få reda på vem budgivare 2 är? Anbudsförteckningen får du inte förrän vid tillträdet av bl.a denna anledning.
 
  • Gilla
senap och 2 till
  • Laddar…
I diskussionerna i den här tråden var det en del som hävdade att det inte skulle vara några problem att lägga ut huset till försäljning om en säljare backade ur.
Nu har vi en marknad som mer eller mindre helt har stannat av(i alla fall i vårt område, men av vad man hör i nyheterna så har marknaden bromsat in rejält)
Här får en stor del av husen inte ens utgångsbud nu i juni
Hade vi hamnat i den situationen att en köpare backade ur så hade vi förmodligen förlorat 2-3 miljoner
 
  • Gilla
klimt och 2 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
I diskussionerna i den här tråden var det en del som hävdade att det inte skulle vara några problem att lägga ut huset till försäljning om en säljare backade ur.
Nu har vi en marknad som mer eller mindre helt har stannat av(i alla fall i vårt område, men av vad man hör i nyheterna så har marknaden bromsat in rejält)
Här får en stor del av husen inte ens utgångsbud nu i juni
Hade vi hamnat i den situationen att en köpare backade ur så hade vi förmodligen förlorat 2-3 miljoner
Stämmer helt. Detta är en ovanlig situation, men nu har det hänt. När marknaden står still eller är på väg uppåt spelar det kanske ingen roll om försäljningen blir försenad. I den situation vi nu kommit till är det extremt stora skillnader. Så den försiktige säljaren strävar efter en snabb och enkel affär.
 
  • Gilla
noone70 och 1 till
  • Laddar…
Väl noterat. Och den försiktige säljaren bör man ju kunna vara oavsett marknad?
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Clarken37
Uppdaterar med att nu är det plötsligt en sund marknad.

Varenda mäklare säger att det är "en självklarhet" att få göra en besiktning av huset :-D Så lät det knappast för 6 månader sen
 
  • Gilla
  • Haha
rotbackarn och 7 till
  • Laddar…
Clarken37 Aaake37 skrev:
Uppdaterar med att nu är det plötsligt en sund marknad.

Varenda mäklare säger att det är "en självklarhet" att få göra en besiktning av huset :-D Så lät det knappast för 6 månader sen
Tur att man hann sälja medans marknaden var osund :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
K. L och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.