1 203 läst · 7 svar
1k läst
7 svar
Sälja batterimaskiner?
Sitter och fundera på om man skall sälja av sina batteriverktyg, då de numera inte används lika frekvent numera. Maskinerna i sig håller många år till, men hur är det med batterierna?
Min ide är att sälja dem, och sedan köpa begagnade då jag vill köra igång igen.
Just nu ligger de på hyllan och går till låns till andra.
I snitt är de 2-3 år gamla, och det är helt OK grejer.
Men jag tvekar, det är bra kompisar och jag har lärt känna dem under åren och vet precis hur de fungerar.
Min ide är att sälja dem, och sedan köpa begagnade då jag vill köra igång igen.
Just nu ligger de på hyllan och går till låns till andra.
I snitt är de 2-3 år gamla, och det är helt OK grejer.
Men jag tvekar, det är bra kompisar och jag har lärt känna dem under åren och vet precis hur de fungerar.
Sälj dem på tradera med reservations pris (om du inte vill dumpa bort dom)
Sälja är inget problem egentligen, det som tar emot är att jag har ett perfekt set som ligger och dammar, men de används då och då. Ex en batteridriven cirkelsåg, perfekt då man är i gång, men nu har jag inte rört den på ett år. Men till nästa projekt som kanske kommer igång om 12.24 mån så behövs den, skall jag då sälja den idag och sedan själv gå ut på ex tradera och köpa en lliknande och ev bättre då det är dags.
Var inne på tradera för att kolla upp vad man kan få, höll på att sluta med ännu mer batteriverktyg...
Säljer jag nu så kanske jag kan inkassera 10.000, så det är lite här man står och väger. Det är ju en del pengar som kan användas till annat.
Hur motioneras batterier?, när jag använder maskinerna normalt så sätter jag dem i laddaren då de är slut eller dagen är slut.
Säljer jag nu så kanske jag kan inkassera 10.000, så det är lite här man står och väger. Det är ju en del pengar som kan användas till annat.
Hur motioneras batterier?, när jag använder maskinerna normalt så sätter jag dem i laddaren då de är slut eller dagen är slut.
NiCd: Måste laddas ur helt och sedan direkt laddas fulltpbengtsson skrev:
NiMH: Helst gör som med NiCd men dom behöver minst laddas fullt
LiIon: Ladda fullt.
Har du vettiga verktyg så brukar laddarna vara så pass intelligenta att dom gör allt ovanstående åt dig varje gång du stoppar i batteriet för laddning. Kolla bruxen eller på nätet vad som gäller för just din(a) laddare.
Tackar!Nimajneb skrev:NiCd: Måste laddas ur helt och sedan direkt laddas fullt
NiMH: Helst gör som med NiCd men dom behöver minst laddas fullt
LiIon: Ladda fullt.
Har du vettiga verktyg så brukar laddarna vara så pass intelligenta att dom gör allt ovanstående åt dig varje gång du stoppar i batteriet för laddning. Kolla bruxen eller på nätet vad som gäller för just din(a) laddare.
Då har jag bestämt mig, jag behåller dem.
Klicka här för att svara