2 363 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Så mycket får det kosta att ansluta sig till elnätet
Det kan vara ganska dyrt att ansluta sig till elnätet. Jag vill bara tipsa om att konsumenter som misstänker att elnätsföretaget tar ut för mycket kan vända sig till Energimarknadsinspektionen och få avgiften prövad. På den här filmen berättar jag hur mycket det som mest får kosta http://youtu.be/T-ICM6d3yIY Hälsningar Mattias Johansson, Konsumentkontakt på Energimarknadsinspektionen
Ok. Ja, låter ju vettigare. Framgick dåligt i videon. Annars blir det ju ofantligt mycket dyrare med 201 m vs 200 mMattias J skrev:
Du har missat en viktig sak i videon samt i infon du delger här, i priserna som anges i videon och i denna tråd är exklusive moms! Man skall ju alltid ge priser till konsumenter inkl. Moms så för att inte skapa förvirring anser jag infon i videon behöver rättas för inte några missförstånd skall uppkomma.Mattias J skrev:Det kan vara ganska dyrt att ansluta sig till elnätet. Jag vill bara tipsa om att konsumenter som misstänker att elnätsföretaget tar ut för mycket kan vända sig till Energimarknadsinspektionen och få avgiften prövad. På den här filmen berättar jag hur mycket det som mest får kosta [länk] Hälsningar Mattias Johansson, Konsumentkontakt på Energimarknadsinspektionen
/Thomas
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur mycket får vattenståndet i en sjö sänkas?
Juridik -
Det höjda ROT-avdraget har satt fart på renoverandet
Artikelkommentarer -
Servitut på brunn – ger detta grannen exklusiv rätt eller får vi också
Juridik -
Vilket är det mest effektiva sättet att få bort flagnad färg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Varför får jag meddelandet ”Fyll på salt” på min Miele diskmaskin?
Vitvaror