Jag brukar göra så att jag går över ytan med tennisskor eller liknande platta sulor (glöm de högklackade mina damer) för att packa lite lagom. sen fyller jag på med mera jord upp till rätt nivå alternativt luckrar upp ca 3 cm som jag sedan sår på.
Om det är rätt eller inte veti f-n men det funkar och det sätter sig inte så farligt heller