Hur hade ni reagerat på att få en sån här grej i väggmattan precis vid duschplatsen? När en s k yrkesman från välrenommerat företag gjort jobbet. Hur i hela fridens namn kan man vara så klantig att man råkar skära i väggmattans nederkant?

Nu har jag inte hunnit prata med dem eftersom jobbet gjordes förra veckan och vi har inte varit till huset förens nu i helgen. Kanske säger de "ojdå men vi lovar att det är tätt" och kanske erbjuder de sig att dra av några hundra.

Vad skulle ni göra om det vore ni? Badrummet är i ett fritidshus och det är inte stort så kostnader för extrajobb och matta är inte astronomiska. Om de gör om jobbet med nya mattor så kommer de att gå back men det är inte mitt bekymmer i så fall.

IMG_0047.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter allt jobb vi lagt ner på det gamla badrummet och sett fram mot att få det fräscht så vart det här ingen kul längre. :mad:

Hade jag aldrig tolererat. Gör om gör rätt!!

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
D09
😁😁😁

Hur kan man lämna sånt efter sig?

Även om det skulle vara helt tätt så ser det ju hemskt ut 👎👎👎

S
skulle aldrig acceptera det där,

Är det nygjort?
Nej den där väggmattan får dom allt byta ut tycker jag

Ser förjäkligt ut. Det får han göra om. Man kan ju inte lämna det hur som helst!

Yrkesstolthet?!

Det där är verkligen inte ok, självklart så ska den bytas.

Skulle heller aldrig acceptera. Det får de göra om.
.

Gör om gör rätt!!!

Om man tittar bl.a. på skuggningen så ser det ut som om snittet i väggmattan har hamnat ovanför kanten på golvmattans uppvik, det medför att det är stor risk för vattenskador, även om dom försökt limma skarven.

Om du tittar och känner på väggmattan så kommer du se å känna var golvmattans uppvik slutar.

Krilleman
Om man förstorar bilden kan man se att dom siliconat skarven! Det är kladdigt 1cm på varje sida om skarven. Inte ens svetsat igen den!

Klaga omedelbums, och som du redan förstått efter 10 inlägg i tråden så ska det inte se ut såhär. Ge dig inte först dom lagt om väggmattan.

Och om det kommer en faktura, bestrid den.

Det där får de naturligtvis göra om i sin helhet, på egen bekostnad.

Frågan är ju varför har han överhuvudtaget skurit där? Normalt sätter man ju maskinkant ner... hörnet ser inte heller hundra ut varken på vägg eller golv men det är en bagatell jämfört med det andra...

oftast så sätter man överkanten på mattan på 201-203 och då får man skära nederkanten, skulle tro att hörnet varit snett så mattläggaren har nog tänkt skära bort lite matta i nederkant och då råkat skära (mycket) för högt

Be chefen skicka en mattläggare istället för en som kanske ska pyssla med annat....städa?

• Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.