Ryobis batteriverktyg är iaf bra :)

• Gilla
Nikorasu och 1 till
  • Laddar…
C Chrysler skrev:
Har en gräsklippare fabrikat Ryobi som går säsong nummer 2 och har varit till stor belåtenhet.
Problemet nu på höstkanten var att ett av drivhjulen gick sönder och behövde bytas ut var väl inget större problem tänkte jag och beställde 2 stycken hjul hos Bauhaus där jag köpt maskinen.
Väntade på att hjul skulle dyka upp men tyvärr visade det sig att efter många veckors väntan fick man svar från Bauhaus att hjulen utgått och inte kan beställas.
Tycker naturligtvis att detta liknar skit att man får skrota en gräsklippare som är så pass ny och fungerar felfritt förutom trasigt hjul.
Tänker då att jag även ska kontakta Ryobi för att kolla att det verkligen är så att reservdel inte finns att få.
Tyvärr visar det sig att Ryobi nog inte vill bli kontaktade utan är väldigt hemliga för jag kan inte finna något sätt att kontakta detta företag eller importör.
Känner naturligtvis ingen som helst önskan att någonsin köpa detta fabrikat som inte håller reservdelar och inte heller kan kontaktas.
Någon som lyckats bättre än jag med att få kontakt?
Jag behövde ett lager till motorn i min gamla ”trådade” Ryobi klippare.
Det var standardkullager som gick att köpa på Biltema.

Bauhaus och reservdelar? Det beror nog på varuhus och personalen om de har kunskap, lust eller tid att hjälpa dig.
Jag har frågat om nån reservdel och fått helt olika svar i olika varuhus.
Är det deras egna märkesvaror kan man juninte gå någon annan stans.
Ligger reservdelarna inte på hyllan sär är det 👎 för Bauhaus.

Ryobi har nog inget kontor i Sverige. Kanske de vill undvika att du möts av en danska supporttelefon?
https://se.ryobitools.eu/meny/service-support/kontakta-oss/kontakta-oss/

Du skulle registrerat din produkt på nätet när den var ny och fått 1 års extra garanti, totalt 3 år.
Men två säsonger borde väl var innom 2 års garantin?
Kan tycke de borde ha hjul som reservdel under garantitiden. 🤔

Från deras FAQ
https://se.ryobitools.eu/meny/service-support/vanliga-fragor/
Var köper jag reservdelar?
Reservdelar säljs hos våra Service Centers. Ring ett valfritt Service Center. De hjälper dig att beställa rätt delar, kan skicka hem de till dig och eventuellt bistå med service av verktyget.
Du kan söka efter service center här: Service Center

En karta visar platser i Skandinavien, med markörer över servicecenter för Ryobi-verktyg. Webbgränssnitt, svensk text, Google Maps-bas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sprängskisser och reservdelsnummer tycks finnas online, men inte alla modeller.

Exploderad ritning av en produkt med olika delar numrerade för en manual eller reservdelslista.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag ger nog Ryobi godkänt även om min gamla klippare inte fanns med.

Någon som provat serviceverkstäderna efter garantitiden gått ut?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.