Krauta har utförsäljning så de säljer ryobi lsdt12022 med 2 batterier för 799kr. Behöver ingen skruvdragare nu akut utan det är till nästa sommars altanbygge så kan vänta in andra erbjudanden..men,någon som har erfarenhet av ryobi? Är det en ok maskin? (Kommer nog inte bygga ngt mer avancerat än altanen)

Har en Ryobi one+ skruvradagare och lite andra prylar i serien. Man får mycket för pengarna när man köper Ryobi.
http://youtu.be/79NTFqk4p58

Jo.tycker också om tanken med ryobi serien o flytta batteriet.blir ju förvisso låst till att sträva efter nästa maskin också ska vara ryobi men samma koncept har ju hittills funkat bra med iPhone/iPad etc. Denna är dock bara på 12V..

Har en sådan på jobbet. Funkar bra till enklare saker där man inte behöver kraft eller hastighet. Lätt och smidig, helt OK kvalitetskänsla.
Men om den är tänkt till altanbygge eller liknande rekommenderar jag den inte.
På tok för klen och långsam.
Då skulle jag satsat på en något kraftigare modell.
Har inget negativt om Ryobi som märke, kör själv med deras 18 volt One+ och är mycket nöjd med de maskinerna, men jag tror denna 12-voltare inte riktigt pallar med det tilltänkta användningsområdet.

olofh skrev:
Jo.tycker också om tanken med ryobi serien o flytta batteriet.blir ju förvisso låst till att sträva efter nästa maskin också ska vara ryobi men samma koncept har ju hittills funkat bra med iPhone/iPad etc. Denna är dock bara på 12V..
Tack för att du poängterade att det var 12v då jag bara antog att det var 18v på den. Vet inte huruvida 12v räcker att skruva altan med. Annars rekar jag den i länken ovan. dom brukar driva ut dom (acc 1,4 AMP, 45 min laddare och skruvdragare för ca 1000kr titt som tätt.

Lycka till

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.