Av mina sökningar tidigare verkar inte många ha just en Ryobi bordssåg så att hitta nån med erfarenhet är svårt. Nu är väl konstruktionen rätt lika på de flesta så jag lägger ut mitt bekymmer.
Funktionen att höja/sänka låser sig efter viss tids hantering då spån fastnar i gängorna. När man tittar efter ser man ett hål (som behövs för att höja/sänka) från utrymmet där klingan sitter och som sitter nära denna gejder.
Finns det någon som har erfarenhet av detta som kan tipsa mig.
Om inte är jag sugen på Skils nya bordssåg (som visserligen inte är på rea längre) och som alla vet, nya verktyg/maskiner mår man bra av! 🤩
Funktionen att höja/sänka låser sig efter viss tids hantering då spån fastnar i gängorna. När man tittar efter ser man ett hål (som behövs för att höja/sänka) från utrymmet där klingan sitter och som sitter nära denna gejder.
Finns det någon som har erfarenhet av detta som kan tipsa mig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om inte är jag sugen på Skils nya bordssåg (som visserligen inte är på rea längre) och som alla vet, nya verktyg/maskiner mår man bra av! 🤩
Ok. Ja min har jobbat en hel del under sina 7-8 år.M maxel skrev:
Det kan ha något med damm upptagningen att göra att det gärna samlas sågspån där.
Klicka här för att svara