Jag köpte en Ryobi gersåg (EMS 216). Den saknade detaljer under för att låsa vinkeln, så Ryobi bad mig gå in och få en ny. Nu verkar den nya också sakna en detalj för att låsa armen. Jag hoppas att någon med en likadan såg kan kolla mitt foto och se om det saknas något.
Borde det inte finnas något i det gängade hålet?
Eller något som förbinder armen med sågen?

• Närbild på en Ryobi gersåg som visar en del av sågen där en arm verkar saknas eller inte är ordentligt fastsatt i ett gängat hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Var ett tag sedan du skrev men hittade du någonsin en lösning på detta? Köpte precis en sådan såg begagnat och den har precis samma problem. Tycker själv att det ser ut som att det saknas en fjäder....

Hälsningar och ursäkta försöket till återupplivning av tråden!

frokes frokes skrev:
Var ett tag sedan du skrev men hittade du någonsin en lösning på detta? Köpte precis en sådan såg begagnat och den har precis samma problem. Tycker själv att det ser ut som att det saknas en fjäder....

Hälsningar och ursäkta försöket till återupplivning av tråden!
O OskarGj skrev:
Jag köpte en Ryobi gersåg (EMS 216). Den saknade detaljer under för att låsa vinkeln, så Ryobi bad mig gå in och få en ny. Nu verkar den nya också sakna en detalj för att låsa armen. Jag hoppas att någon med en likadan såg kan kolla mitt foto och se om det saknas något.
Borde det inte finnas något i det gängade hålet?
Eller något som förbinder armen med sågen?
Problemet är inte att något saknas. Problemet är att det lilla röret som är invändigt gängat ska kunna flytta sig inåt/utåt, men sitter fast på min såg. Ryobi rekommenderade att lämna in sågen och få det fixat. Har inte gjort det än då den står ute i en sommarstuga.

O OskarGj skrev:
Problemet är inte att något saknas. Problemet är att det lilla röret som är invändigt gängat ska kunna flytta sig inåt/utåt, men sitter fast på min såg. Ryobi rekommenderade att lämna in sågen och få det fixat. Har inte gjort det än då den står ute i en sommarstuga.
Hmm okej, min fungerade igen utan anmärkningar efter att ha tagit isär mekanismen för låsningen, rengjort smort upp allt lite lätt och vid montering inte dragit åt blecken, som håller röret du nämnde, för kung och fosterland. Monteringen kräver dock en god portion fingertoppskänsla och gärna en sambo som håller sågen i rätt vinkel under montering.

Hoppas det löser sig!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.