Robert och Danwei är ett par coola proffs som målmedvetet bygger sitt drömhus med artificiell intelligens i Danderyd. Här ska de ha hemester varje dag, det får kosta vad det kosta vill. Och även grannarna får säga vad de vill. Coronapandemin sätter käppar i hjulet, men det här är människor som avslutar det de påbörjat.

Du kan läsa artikeln här: Rymdskepp för hemester i Danderyd - Grand Designs

• Gilla
BenMarBer
  • Laddar…
EddieHansson
Häftigt att kunna driva sitt projekt i mål precis som man vill ha det.

Men för 44 miljoner hade jag valt en annan lösning, gärna en bit ut på landet :)

• Gilla
Busster och 13 till
  • Laddar…
2 ton berg ska fraktas bort av 250 kass med lastbil…. Blir inte mkt på flaket då ☹️

• Haha
Sthlm1891
  • Laddar…
J javlaandersson skrev:
2 ton berg ska fraktas bort av 250 kass med lastbil…. Blir inte mkt på flaket då ☹️
200 ton berg va det :)

Tycker att bygget blev coolt men sjukt med 44miljoner.....

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bara halvvägs igenom avsnittet, men man blir ju lagom nervös när man ser dem svetsa takpapp med öppen låga halvmetern ifrån en öppen cellplastvägg, jikes...
Arbetare svetsar takpapp på hus med synlig cellplastvägg och byggställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
banjoragge och 5 till
  • Laddar…
Ursnyggt! Men hade planerat större ytor för umgänge, med stor soffa och matbord. Fantastisk trappa o häftigt med AI-styrning.

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
janwide
Coolast hittills. Men aningens för dyrt i min smak :cool:

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Kan det stämma att dom bara byggde ett sovrum!?!

Verkar så, blir nog inga barn i det huset.

Dom bygger bara ut för 17millar om dom ska ha barn

• Gilla
  • Haha
enitaget och 9 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Robert och Danwei är ett par coola proffs som målmedvetet bygger sitt drömhus med artificiell intelligens i Danderyd. Här ska de ha hemester varje dag, det får kosta vad det kosta vill. Och även grannarna får säga vad de vill. Coronapandemin sätter käppar i hjulet, men det här är människor som avslutar det de påbörjat.

Var hittar man 22 miljoner till när budgeten spricker?

• Gilla
  • Haha
splinter och 14 till
  • Laddar…
Roblil72 Roblil72 skrev:
Var hittar man 22 miljoner till när budgeten spricker?
Budgeten var inte på riktigt kanske. Tv heter det.
Med allt som sägs i programmet är jag mest förvånad att dom hittade en så extremt billig tomt.
Sen är jag så stolt att också ha liknade teknik i mitt förråd som dom har i sitt garage/gym vet ej vad deras system heter men mitt heter pax och kostade under 1000 kr.
Sen måste man älska en arkitekt som tar från naturen. Pål Ross arkitektur måste vara från cementa på Gotland.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Roger Fundin och 15 till
  • Laddar…
De började alltså bygga huset som de skulle betala med pengar som fortfarande var placerade i aktier?
En bra grundregel när det gäller investeringar på börsen är att inte vara investerad i aktier för pengar man kommer behöva de närmaste cirka 10 åren. Risk kan man ta när man har råd att förlora.

• Gilla
IngemarB och 10 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:

Snyggt hus. Men AI? Beror väl på vad man letar på för statistik. Värna om jordklotet eller bränna mest pengar. Detta har nog inte mycket med rubriken o göra. Men flådigt hus helt klart. Grattis .

• Gilla
Robinilso
  • Laddar…
Har han sålt sitt bolag eller?

• Gilla
UlfPersson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.