Krillan03 Krillan03 skrev:
Målade ytterligare ett lager i somras och blev mkt bättre, så Rustas färg var bättre än jag först trodde.
Hur många strykningar gjorde du första gången?
Minimum är väl 2 strykningar?

T Tyko890 skrev:
Hur många strykningar gjorde du första gången?
Minimum är väl 2 strykningar?

2st, men min jämförelse var med Teknos färg, som fortfarande är bättre i min mening. Dock en annan prisklass.

• Gilla
Tyko890
  • Laddar…
Okej. Men krävs det 3 strykningar för att det ska täcka? Då blir det inte så billigt med Rustas premiumfärg. Och många timmars extra arbete!

T Tyko890 skrev:
Okej. Men krävs det 3 strykningar för att det ska täcka? Då blir det inte så billigt med Rustas premiumfärg. Och många timmars extra arbete!
Beror ju mycket på hur stor yta du ska måla.
Skillnad i timmar på en villa och en litet gäststuga.

Du får testa, du kanske tycker annorlunda.

Så är det Det är villa som är aktuellt. Få fundera på detta. Tack för svaren

Man får tänka på att färg från Rusta inte behöver vara från samma tillverkare i år som för någon som köpte för fem år sedan. Så erfarenheter vad gäller färg bör vara ganska färska.

Sen är det i regel heller inte någon kass "kina-färg", utan tillverkas med största sannolikhet av någon av de större färgtillverkarna i närheten. Vet inte vem de har kontrakt med nu, men det skulle inte förvåna mig om det exempelvis är Jotun som gör färgen. Dock inte enligt samma recept som sina egna.

• Gilla
kneckedeck och 1 till
  • Laddar…
Bra reflektion. Det som finns ute i butik nu som jag har sett är tillverkad av Flügger Denmark A/S.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.