5 944 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Runda inomhusfönster, var? Pris?
Ja rubriken säger eg. allt.
Sambons Mor och hennes bättre hälft var förbi i helgen och då satte dom grillor i huvet på sambon angående fönster i väggen mellan kök/vardagsrum. Väggen är hög då vi har öppet till nock och väggen är nästan i mitten av rummet därav deras entusiasm om fönstren.
Iallafall, jag kan gå med på att sätta in runda fönstren där. Jag är medveten om att folk säger att runt är ett helvete att montera, men det blir nog snyggast.
Men vart köper vi dom? Vad kostar dom?
Eller är det tillverka själv som gäller? Glasrutan kan ju teoretiskt sätt vara 4kantig, sättas innanför gipsen och sen ha runda foder som man fräser ur själv ur spånskiva och målar vita sen, men det är mkt jobb för så lite...
Tips?
Sambons Mor och hennes bättre hälft var förbi i helgen och då satte dom grillor i huvet på sambon angående fönster i väggen mellan kök/vardagsrum. Väggen är hög då vi har öppet till nock och väggen är nästan i mitten av rummet därav deras entusiasm om fönstren.
Iallafall, jag kan gå med på att sätta in runda fönstren där. Jag är medveten om att folk säger att runt är ett helvete att montera, men det blir nog snyggast.
Men vart köper vi dom? Vad kostar dom?
Eller är det tillverka själv som gäller? Glasrutan kan ju teoretiskt sätt vara 4kantig, sättas innanför gipsen och sen ha runda foder som man fräser ur själv ur spånskiva och målar vita sen, men det är mkt jobb för så lite...
Tips?
En tidigare tråd
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=41458
Jag tror det finns flera, men Drömfönster verkar OK
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=41458
Jag tror det finns flera, men Drömfönster verkar OK
Är det ett innefönster skulle jag göra det själv. Det är ju inte svårt. Speciellt inte om man gör som du faktiskt föreslog, dvs med fyrkantigt fönster. Att köpa ett färdigt blir säkert prydligt, men jag misstänker att de är fruktansvärt dyra. Isolerade fönster som är runda är hiskeligt dyra.
Klicka här för att svara