Frun har bestämt att vi ska ha rundade hörn på trädäcket.... Hade tänkt mig en radie på 1-1,2m. Någon som har något tips hur man ska regla utan att behöva ett gäng extra plintar. Om någon har någon bild vore det trevligt.

mvh Andreas

har aldrig sett rundade hörn på ett däck.. låter avancerat att få till. Antar att du lägger trallen och sen figursågar den?

om du vill böja en regel så att den följer ytterkanten så kan du såga spår på insidan med geringssågen genom halva regeln. då är den lättare att böja. sen är det bara att klä in den med trallbrädor!

Det kommer bli runda hörn, jag har ett par lösningar i huvudet... Återkommer med bilder...

Låter som att det kan vara mödan värt att försöka arbeta fram en kompromiss - fasade hörn? I synnerhet om Du tänker Dig ett altanräcke dessutom......

Mycket intressant projekt - keep us posted.

Jag är ännu i planeringstadiet, det ska bli under sommaren. Men det kommer bilder någon gång. Håller på med marksten just nu.
Räcke blir det inte, höjden över marken är endast 20- 40 cm.

Själva altanen är inga problem att göra rundad, men värre är med räcket. Fast det går att lösa med lite båtbyggarkontakter - de är duktiga på att böja trävirke.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.