966 läst ·
3 svar
966 läst
3 svar
Rumfördelning 2rum sommarstuga
Hej,
Skulle gärna vilja ha lite tankar och input.
Har precis köpt en 2rums stuga som ska renoveras. Jag kan dock inte bestämma mig om vilket av dessa två alternativ jag vill ha.
Alt1
1rum Enklare köks del med matbord och kamin och 1rum som vardagsrum och bäddsoffa.
Fördel: ett ordentligt kök och vardagsrum som ger möjlighet att dagligen använda ytor maximalt.
Nackdel: Inget fint och skönt sovrum, måste båda upp/ner varje dag, ingen tillgång till ytterligare sovplats.
Alt2
1rum med enklare köksdel med soffa och soffbord och kamin och 1 helt sovrum.
Fördel: härligt sovrum med riktig säng, möjlighet att ha bäddsoffa för 2platser. Myssigt framför bras i soffan.
Nackdel: ett rum försvinner mer eller mindre för det dagliga bruket. Ingen ordentlig matplats.
Köks delen och kaminen kommer inte flyttas.
Varje rum är cirka 10kvm.
Kommer nyttjas året runt mer eller mindre varje helg.
Tacksam för era tankar så jag kan ta ett beslut.
Skulle gärna vilja ha lite tankar och input.
Har precis köpt en 2rums stuga som ska renoveras. Jag kan dock inte bestämma mig om vilket av dessa två alternativ jag vill ha.
Alt1
1rum Enklare köks del med matbord och kamin och 1rum som vardagsrum och bäddsoffa.
Fördel: ett ordentligt kök och vardagsrum som ger möjlighet att dagligen använda ytor maximalt.
Nackdel: Inget fint och skönt sovrum, måste båda upp/ner varje dag, ingen tillgång till ytterligare sovplats.
Alt2
1rum med enklare köksdel med soffa och soffbord och kamin och 1 helt sovrum.
Fördel: härligt sovrum med riktig säng, möjlighet att ha bäddsoffa för 2platser. Myssigt framför bras i soffan.
Nackdel: ett rum försvinner mer eller mindre för det dagliga bruket. Ingen ordentlig matplats.
Köks delen och kaminen kommer inte flyttas.
Varje rum är cirka 10kvm.
Kommer nyttjas året runt mer eller mindre varje helg.
Tacksam för era tankar så jag kan ta ett beslut.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag skulle välja
Kök + "vardagsrum i en del
Sovrum i en.
Men jag tycker inte att ett ett enkelt sovrum i en stuga behöver vara 10 kvm.
I vår "sommar"stuga har vi sovrum som bara är 4 kvm, dvs en tvåvåningssäng + en meter "gång".
Lite litet, men sex kvm skulle väl räcka för ett enkelt sovrum?
Kök + "vardagsrum i en del
Sovrum i en.
Men jag tycker inte att ett ett enkelt sovrum i en stuga behöver vara 10 kvm.
I vår "sommar"stuga har vi sovrum som bara är 4 kvm, dvs en tvåvåningssäng + en meter "gång".
Lite litet, men sex kvm skulle väl räcka för ett enkelt sovrum?
Klicka här för att svara