Någon här som har någon erfarenhet av sk. Rullportar / Jalusiportar ?
Vad tänka på ?
Är funktionen OK ?
Jag behöver med manuell manövrering då ström inte finns på platsen.
Jag behöver 2 portar till 2 olika garage.

Ja, men bara motordrivna.
I USA verkar det finnas mycket olika manuella portar med kedjespel.
Vi har ju här oxå inbrottsjalusier, de finns manuella med en vev, det är väl en sån du får titta efter.

kolla med företag som säljer till lager lokaler som shurgard dom är oftast manuella

Isakare Isakare skrev:
Sk. inbrottsjalusier finns manuella med en vev,
det är väl en sån du får titta efter.
Jag försöker hitta så många leverantörer som möjligt av jalusiportar
som säljer till privatpersoner.
Men det verkar inte vara så lätt att hitta då de måste ha Manuell öppning av något slag.
EL finns som sagt var inte på platsen där båda portarna ska monteras.

M maria01 skrev:
Kolla med företag som säljer till lager lokaler som Shurgard dom är oftast manuella.

[länk]
Bra idé !
....ringde dem men de ville inte svara på frågan vem som levererar deras rullportar/rulljalusier.
EL finns inte på platsen där portarna ska monteras så portarna måste ha manuell manövrering.

Min takskjutport (billig från Skånska Byggvaror) går alldeles utmärkt att öppna manuellt, och den stannar uppe om man skjuter upp den tillräckligt, men om den börjar kana nedåt så fortsätter den nedåt (inte farligt snabbt dock). Skall man hålla den öppen utan att använda en motor som broms så skulle jag dock rekommendera att man sätter dit en spärr. en vanlig hake är ju tillräckligt om den sitter högt upp. Enklare är att sätta en bult genom rullskenan som man drar undan när man skall stänga.

Det viktigaste är att man är noggrann när man justerar in fjädern på porten.

Men det var kanske inte den här informationen du sökte? Vilka erfarenheter är det du vill ha in?

pacman42 pacman42 skrev:
Min takskjutport går alldeles utmärkt att öppna manuellt och den stannar uppe om man skjuter upp den tillräckligt.
Men det var kanske inte den här informationen du sökte ?
Vilka erfarenheter är det du vill ha in?
Det är en Jalusiport / Rullport jag söker.
Takskjutport är något helt annat.
Jag vill helt enkelt ha in erfarenheter om den typen av port samt var man kan köpa såna portar, montage osv osv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.