Netgear FM114P kör vi (både jag och sambon jobbar med IT, sambon är nätverkstekniker) ... mycket trevlig och lättadministrerad liten sak!
Aldrig strulat.
Har flera vänner som haft mycket strul med sina D-Link:ar. :-/
Har flera vänner som haft mycket strul med sina D-Link:ar. :-/
Ska vi nu prata vad nättekniker kör med så ber jag bara om att få nominera min PIX 520 och nej, jag betalade inte fullpris för den
.
Mera seriöst i denna tråd så vidmakthåller jag en stabil och enkel box lösning. Clark connect, ip cop och monowall är väldigt kababla lösningar men de är inte lämpa för att ställa hos föräldrar om man inte vill ha ständig beredskap för att åka dit och justera nått.
Edit: fixat några felstavningar. Tolv timmars slit med grunde påverkar visst
Mera seriöst i denna tråd så vidmakthåller jag en stabil och enkel box lösning. Clark connect, ip cop och monowall är väldigt kababla lösningar men de är inte lämpa för att ställa hos föräldrar om man inte vill ha ständig beredskap för att åka dit och justera nått.
Edit: fixat några felstavningar. Tolv timmars slit med grunde påverkar visst
Som sagt 3com........
Jag har D-LINK DI-624+ och den kan man administrera via nätet men inte f_n blir den bättre för det.
Om den inte har kravet på sig att sköta speluppkoppling så funkar den annars ta en 3com.
D-linken har en tendens att tappa kontakten med nätet lite då och då. Detta märks främst om det spelas över nätet men om det bara tankas och surfas så är det inga problem.
Jag har D-LINK DI-624+ och den kan man administrera via nätet men inte f_n blir den bättre för det.
Om den inte har kravet på sig att sköta speluppkoppling så funkar den annars ta en 3com.
D-linken har en tendens att tappa kontakten med nätet lite då och då. Detta märks främst om det spelas över nätet men om det bara tankas och surfas så är det inga problem.
Har flera vänner som har problem med sina Netgear.......LillaSandra skrev:
Netgear och D-Link är low quality tyvärr, innan var de mycket bättre.
Att din sambo som är nätverkstekniker satsar på en Netgear förundrar mig, dom brukar ha högre krav
Vi har kört den nu i 2 år ... och den har aldrig strulat!drx skrev:
Vet inte om du menade att förolämpa oss eller vad
Lugnt ... hade jag blivit (känt mig) förolämpad så hade du märkt det, tro mig (jag är sydlänsk och har ett temperament därifrån! ;D)drx skrev:
Men som sagt, tror nog att pappan där mår bäst av en enkel liten box som motsvarar hans krav + räcker med att konfigurera vid installationen och sen aldrig mer! M a o en Netgear, D-Link eller liten 3Com.
Vi kör trådlöst på vår netgear - fungerar klockers!drx skrev:
54mbps får vi och det räcker även för våra behov.
Now you're talking!LillaSandra skrev:Lugnt ... hade jag blivit (känt mig) förolämpad så hade du märkt det, tro mig (jag är sydlänsk och har ett temperament därifrån! ;D)
Men som sagt, tror nog att pappan där mår bäst av en enkel liten box som motsvarar hans krav + räcker med att konfigurera vid installationen och sen aldrig mer! M a o en Netgear, D-Link eller liten 3Com.
Jag antar att ni som har dålig erfarenhet av D-Link antingen har jobbet med äldre grejer eller så har ni inte riktigt koll på vad ni gör! D-Links nya grejer som är riktade mot företag (iofs lite dyrare) plockar 3com och netgear i vilket test som helst.
Efter att ha gått D-Links utbildningar så inser man att det inte längre är vad det skräp som det har varit.
Vänta till hösten så kommer det mycket intressant på wifi-sidan också.
Efter att ha gått D-Links utbildningar så inser man att det inte längre är vad det skräp som det har varit.
Vänta till hösten så kommer det mycket intressant på wifi-sidan också.
Nu är det ju inte proffsgrejor vi diskuterar här. Vi har också dyrare D-link prylar på jobb som sköter sig alldeles galant, gör precis allt som de ska. Det jag klagar på är deras hemmaprylar där är de alldeles för instabila.
Instämmer ... i och med att det var en enkel, lättadministrerad fw/router för hemmabruk som efterfrågades så är det också sådana vi tar upp.
Hade det handlat om för företagsbruk hade diskussionen sett helt annorlunda ut! Kan då säga att få företag (bortsett från småföretag då) vad jag känner till kör D-link som brandvägg. Checkpoint och Clavister är väl mer populära inom den sektorn.
Hade det handlat om för företagsbruk hade diskussionen sett helt annorlunda ut! Kan då säga att få företag (bortsett från småföretag då) vad jag känner till kör D-link som brandvägg. Checkpoint och Clavister är väl mer populära inom den sektorn.