I ett hörn av vårat skogsskifte finns ett vattensjukt område där det tidigare har varit äng men där det nu växer björkdjungel som vi skall gallra så fort vi har eldat undan litet ved.
Där har jag sett samma typ av skada. Björkar som ser friska ut tills de är avruttnade vid markytan. Medan andra björkar är friska och mår bara.
Antagligen hade du bara otur och fick en svag planta.