Sitter och vaknar till nu på morgonen, och slötittar på TV, och nu säljer tv-shop eller något liknande denna.
http://www.bestdirect.se/rotorazer-sag.html#.UPufD2dlxiI

[video=youtube;-OLFd_rsJF0]http://www.youtube.com/watch?v=-OLFd_rsJF0[/video]

Helt fantastisk enligt reklamen, du kan slänga alla andra sågverktyg du har och ersätta med denna kraftfulla såg, Rotorazor saw, missade priset, men säkert är det så billigt att du bara måste kasta dig på telefonen och köpa på en gång, och gör du det på en gång så får du med något extra...

Nu funderar jag, är den verkligen så bra som dom säger? Någon som testat?
Jag avfärdar oftast dessa fantastiska tv-shop prylar som skräp som dom får till att vara bra med bra reklam.
 
Allt som verkar för bra för att vara sant är de också ;) kör vidare med mina klassiker ;)
 
Finns det inte någon liknande maskin på Jula.?

Edit: jo det finns. Ferm fps-400. Just nu för 399kr
 
Redigerat:
Problemet med den typen av marknadsföring är att den är så hysteriskt överdriven så man automatiskt förutsätter att det de försöker sälja är ren skit. Så om nu den där sågen verkligen är bra, så drunknar det i reklamen.

Men jag har faktiskt ofta funderat på om det inte vore bra att ha en liten, liten cirkelsåg. Alltså som den där Rotorazor.
 
andersmc skrev:
Problemet med den typen av marknadsföring är att den är så hysteriskt överdriven så man automatiskt förutsätter att det de försöker sälja är ren skit. Så om nu den där sågen verkligen är bra, så drunknar det i reklamen.

Men jag har faktiskt ofta funderat på om det inte vore bra att ha en liten, liten cirkelsåg. Alltså som den där Rotorazor.
Precis så tänker jag med, har funderat på att en gång när jag blir ekonomiskt oberoende så skall jag köpa alla dessa fantastiska produkter som kommer att förändra mitt liv och testa dessa och lägga upp resultaten på en egen testsida, så att folk kan komma och se vad som är bra eller skit... För det finns säkert grejer som är ok på dessa tv-shoppar, men säkert minst lika mycket skit....
 
Den ser ju smidig ut, men just att den säljs via "TV-shop" får ju en att dra öronen till sig.

Glitchar i reklamen:
Professionella byggare som säger "vi kan kasta resten" efter ett snitt.
Man sågar "rakt" på korta bitar samt man jämför inte hur rakt det blir
"Byggmässan", varför är där inte mer folk än de som testade produkten? (de står kvar på slutet, och dessutom så ser det ut osm att de bara står på ett lager)
De visar inte hur lång tid det tar att såga dendär keramikbiten utan de snabbspolar.
"Dammar inte", varför monterar de inte dammutsug på de andra delarna då?

Slutsatser:
Ser ut att vara ett smidigt verktyg som kan ersätta enklare sticksåg/cirkelsågsjobb
Ersätter inte cirkelsåg med skena för långa snitt
Ersätter inte sticksåg för frihanssågning med tvära svängar
De visar inte på hur länge en klinga håller...
 
Att den ska klara "allt" gör mig misstänksam.
Ska man såga metall ska man ha lägre skärhastighet än när man sågar trä.
Rotorazern har 3400rpm med sin rätt lilla klinga mot en normal cirkelsåg 5500rpm med sin betydligt större klinga.
Sen tvivlar jag på att det blir rakt när man sågar (om man nu vill såga rakt) det finns inget som styr.
Jag spar mina pengar istället.
 
Sett till sågdjup så tycker jag att Dremel DSM20 verkar vara ett bättre köp och mer användbar än både Ferm och Rotorazor. Har för mig att jag har sett något till märke, kan ha varit Einhell som har något liknande.
 
Japp det var Einhell som hade en. Modellerna ifrån Einhell, Batavia och Makita har ett sågdjup på över 20mm. Batavia har en modell kallad Mad Maxx där det ingår en kap/gerstation som kanske kan vara ett budgetalternativ/platssparare till en Bosch Grön sticksåg med deras PLS 300 station.
 
Köpte en sån där på Coop på ren impuls. Har inte testat den ännu men nu ser jag ju vilken fantastisk såg jag köpte :wow:;)
Ett annat märke dock.
 
Dremel Trio kan göra samma sak och dessutom så otroligt mycket mer.
 
Köpte Julas variant, Ferm, på rea för nått år sedan. Rent skräp! På tok för stark fjäder till 'sågbordet' och helt omöjligt att se var mm sågar. De inbyggda siktpilarna är stört omöjliga att använda.

Rekommenderar att lägga pengarna på något annat, om nu inte produkten blivit ofantligt mycket bättre på senaste tiden...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.