Jag har testat batteriversionerna och måste säga att de är rätt trevliga! Med dammpåse bak på maskinen blir de riktigt smidiga.
Avverkade riktigt bra också, märkte ingen skillnad gentemot eldrivna versionerna. Nu var det RTSC och ETSC som jag provade, Rotex finns inte i batteri men det är nog knepigare att matcha eldrivna där.
Festool har försökt med befintliga batterier men fick inte till någon bra ergonomi på maskinerna så det slutade med att slipmaskinerna fick eget utseende på batterierna.
Det är lite synd men jag hoppas att dessa batterier passar flera maskiner i framtiden, sticksåg och Vecturo kanske?
Avverkade riktigt bra också, märkte ingen skillnad gentemot eldrivna versionerna. Nu var det RTSC och ETSC som jag provade, Rotex finns inte i batteri men det är nog knepigare att matcha eldrivna där.
Festool har försökt med befintliga batterier men fick inte till någon bra ergonomi på maskinerna så det slutade med att slipmaskinerna fick eget utseende på batterierna.
Det är lite synd men jag hoppas att dessa batterier passar flera maskiner i framtiden, sticksåg och Vecturo kanske?
Har slipat en hel del dörrar och fönster med RO 90 och det är säkert den effektivaste maskinen till det, har också alltid dammsugaren kopplat så batteri är inte så nödvändigt
fein kan också vara ett bra alternativ eller iallafall till stor hjälp med profilslipsetet mm
tror flera maskiner kommer med både sladd o batteri men osäker om dom här batterierna kommer passa
fein kan också vara ett bra alternativ eller iallafall till stor hjälp med profilslipsetet mm
tror flera maskiner kommer med både sladd o batteri men osäker om dom här batterierna kommer passa
Har också RO90 och det är en maskin som jag omöjligen skulle klara mig utan (beror på förstås vad man brukar göra). Stark och avverkar galet bra. Dammupptagning är den bästa jag sett. Nästan 100% dammfritt om sandpappret har full arbetsyta. Deltaslipen funkar riktigt bra, men se till att sänka farten, annars förstörs den utbytbara bottenplattan rätt fort om man råkar trycka på för hårt och för snett.
Klicka här för att svara