Jag har anlita byggfirma som bygger mitt hustak och ute rum..
Har har redan betalat. Men byggande har inte gjort bra jobb och är halvklart Men väntar på nu mer än 3 veckor sedan och ringt och pratat med de. De säger att de kommer när de har tid... Men inte när..
Ringt flera ggr.. De blir nu otrevliga
Takbyte har jag fått rotavdrag men inte uterum Fick svar att man inte inte få rotavdrag för båda De har lurat oss.. Själva ritningar från början till nu är inte överens..
De ovanpå glaspartier har de kapat så de är tunn.. Vet inte om de håller när det mycket snö
Snälla hjälp mig

• Inre vy av ett halvfärdigt uterum med stora fönsterpartier och kapat tak, synlig konstruktion, mot bakgrund av en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt genom glaspartier till ett pågående byggprojekt av ett uterum med platsbyggd trätrall.
    Skapa konto
T Tohan skrev:
Jag har anlita byggfirma som bygger mitt hustak och ute rum..
Har har redan betalat. Men byggande har inte gjort bra jobb och är halvklart Men väntar på nu mer än 3 veckor sedan och ringt och pratat med de. De säger att de kommer när de har tid... Men inte när..
Ringt flera ggr.. De blir nu otrevliga
Takbyte har jag fått rotavdrag men inte uterum Fick svar att man inte inte få rotavdrag för båda De har lurat oss.. Själva ritningar från början till nu är inte överens..
De ovanpå glaspartier har de kapat så de är tunn.. Vet inte om de håller när det mycket snö
Snälla hjälp mig
Så olyckligt. Har du en ritning på konstruktionen som vi kan titta på. Intressant att se var takstolarna sitter samt infästningen i befintlig fasad.

Förstod inte riktigt men.. Bifogar några bilder.. Som ni ser på bild innan glaspartier på plats.. Träsom är liggande ovan är rejäla nu har de kapat och skärat så de blev typ de hälften så tjock på grund av fel mått....
De säger de kommer imorgon fredag...
Har sagt att denna kommer att tyngda ned så skjutdörrarna kommer att fastna..

• Utsikt från en veranda med nyinstallerade glaspartier ser ut mot en trädgård och ett rött tegelhus.
    Skapa konto
  • Inre hörn av rum med tjocka, kapat träbjälkar över skjutdörr, före glasinstallation.
    Skapa konto
  • Pågående bygge av veranda med omonterade glaspartier och tunt kapat trävirke för stödstrukturen.
    Skapa konto
  • Byggplats med arbetare som förbereder glaspartier, synliga träreglar och verktyg på marken.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats med arbetare som installerar glaspartier i en vit husfasad, med trämatrial runtomkring.
    Skapa konto
Har skickat jurist föratt de Ska a lästa felet men inte fått något svar från firman.. Nu har jag anlitade en firma med Utlåtande och offert.. Notan 110 000 exklusive moms
Ribban som ovanpå skjutpartier är för vek
De hade Bara betongplatta under trädäck och printar I med de är riktigt tak och inte plasttak när vinter och snö. Då kan de sjunka
.. Då glaskjutsdörrarna kommer att inte hålla
Mm

Varför betalar man innan jobbet är klart?

De är första ggr jag bor i hus och aldrig anlita firma för bygga.. Vill bara betala o göra rätt..
Mycket idioti av mig

Förstår jag dig rätt om hela din utbyggnad står på trädgårdplattor?

Jag precis.. Skjutpartier är totalt felmått.. Ribban ovanför skjutpartier är jätte tunn.. Småruttorna är inte på plats

T Tohan skrev:
Har skickat jurist föratt de Ska a lästa felet men inte fått något svar från firman.. Nu har jag anlitade en firma med Utlåtande och offert.. Notan 110 000 exklusive moms
Ribban som ovanpå skjutpartier är för vek
De hade Bara betongplatta under trädäck och printar I med de är riktigt tak och inte plasttak när vinter och snö. Då kan de sjunka
.. Då glaskjutsdörrarna kommer att inte hålla
Mm
Vad är det som kostar 110 000 +moms?
Hela byggnationen, eller att åtgärda felen som gjorts?

Åtgärder...

Känns som om TS byggare inte är helt seriös!
För det första så måste det väl finnas ritningar som ska följas?! Man kan ju inte kapa hursomhelst i en bärande konstruktion.:rolleyes:
Ett seriöst företag tar inte betalt i förskott.
Utländsk arbetskraft misstänker jag?!:seenoevil:

• Gilla
Goza
  • Laddar…
Jag är helt seriös kanske ordförråd är inte akedemisk.. Bärande har de kapat från 15cm tjock till kanske 8cm.. Jag bad en annan firma kollade upp de var inte roligt att veta

T Tohan skrev:
Jag är helt seriös kanske ordförråd är inte akedemisk.. Bärande har de kapat från 15cm tjock till kanske 8cm.. Jag bad en annan firma kollade upp de var inte roligt att veta
Jag menar att byggföretaget du anlitat inte är seriöst! :thumbdown:

Blev rekommendera av en kollega

Min jurist ringde och sa att företaget har skulder... Och risken finns att de gå i konkurs då få vi inte några ersättning

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.