Är det någon som vet om det gäller? Får man använda sig av rotavdraget vid radonsanering?

P
Att t.ex. installera FTX-ventilation borde man väl kunna klassa som en renovering/tillbyggnad av husets ventilationssystem, men ring SKV och fråga så slipper du få gissningar till svar.

Är det nobben på ROT-avdrag så kan man ju alltid ansöka om radonbidrag hos länsstyrelsen; http://www.boverket.se/templates/Page.aspx?id=476&epslanguage=SV

Det publicerades en del intervjuer med Skatteverket idag i olika tidningar, och Skatteverkets stående kommentar var att de visste ganska lite om var gränserna skall dras eftersom propositionen ännu inte är satt på pränt.

Okej tack för era svar.. då är det bara att vänta. Vi ska ansöka om bidrag från länsstyrelsen efter att långtidsmätning gjorts... men jag hoppas på att kunna ta del av rotavdraget också. Än finns det hopp då i allafall :-)

Tyvärr får man inte använda ROT om man utnyttjat t.ex radonbidraget. Antingen eller tolkar jag det som.
Se regeringens sida om ROT som det länkas till i början på den stora ROT-avdragstråden.

Jag tolkar det som att man inte kan få ROT avdrag över huvud taget om den åtgärd man vill utföra berättigar till ett bidrag av ett statligt verk eller en myndighet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.