1 717 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Rotavdrag * 2?
Hejsan
Om man har ett stort jobb som sträcker sig över årsskiftet, får man dra av för bägge åren då?
Om det inte går rakt av, om det då är möjligt att dela upp jobbet i två etapper, är det då ok?
Vad jag kan se av skattemyndighetens information borde det vara ok, för dom skriver bara per år. Om jag då ber entreprenören fakturera en gång i år och en gång nästa år borde saken vara biff. Nån som har mer definitiv koll på vad som gäller. Känns som det borde vara en inte helt ovanlig fråga, men har inte lyckats hitta nån info å skattemyndigheten har ju kilometerlånga telefonköer.
Mvh Thomasx
Om man har ett stort jobb som sträcker sig över årsskiftet, får man dra av för bägge åren då?
Om det inte går rakt av, om det då är möjligt att dela upp jobbet i två etapper, är det då ok?
Vad jag kan se av skattemyndighetens information borde det vara ok, för dom skriver bara per år. Om jag då ber entreprenören fakturera en gång i år och en gång nästa år borde saken vara biff. Nån som har mer definitiv koll på vad som gäller. Känns som det borde vara en inte helt ovanlig fråga, men har inte lyckats hitta nån info å skattemyndigheten har ju kilometerlånga telefonköer.
Mvh Thomasx
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 627 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 627 inlägg
Du kan dela upp arbetet, men det är viktigt att den delen som skall gå på 2009 skall vara BETALT till hantverkaren före 20091231.
Är nog bra att det står på fakturan att det och det är färdigställt,
vet dock inte om betalningen bara skall avse det som är färdigställt,
men det vet nog någon annan på detta forumet.
Är nog bra att det står på fakturan att det och det är färdigställt,
vet dock inte om betalningen bara skall avse det som är färdigställt,
men det vet nog någon annan på detta forumet.
Tack för svaren. Kom fram till skatteverket till sist, dom var lite snurriga och ville gärna svara på allt annat än just det jag frågade, verkade som dom är matade med vissa generella svar snarare än att kunna ge klara besked på raka frågor.
Slutsatsen blev i alla fall att det är ok så länge arbetet och betalningen är gjorda samma år.
Slutsatsen blev i alla fall att det är ok så länge arbetet och betalningen är gjorda samma år.
Klicka här för att svara