Hej!
Har precis hämtat en ny rotationslaser, Bosch GRL400H. Den står nu och snurrar fint men jag blev lite fundersam, först stannade den och startade ett antal gånger innan den slutligen började snurra konstant. Jag noterade att det roterande huvudet verkar vibrera på sin axel vilket känns märkligt, är detta normalt? Se video

Saknade 9-volts batteri till mottagaren så just nu kan jag inte riktigt testa den

• Gilla
Linus11
  • Laddar…
PeeZii PeeZii skrev:
Hej!
Har precis hämtat en ny rotationslaser, Bosch GRL400H. Den står nu och snurrar fint men jag blev lite fundersam, först stannade den och startade ett antal gånger innan den slutligen började snurra konstant. Jag noterade att det roterande huvudet verkar vibrera på sin axel vilket känns märkligt, är detta normalt? Se video

Saknade 9-volts batteri till mottagaren så just nu kan jag inte riktigt testa den
Du ska väl starta men sedan ska den självcentrera sig själv på högsta hastigheten? Och då får den inte stå hur snett som helst.

V växelventil skrev:
Du ska väl starta men sedan ska den självcentrera sig själv på högsta hastigheten? Och då får den inte stå hur snett som helst.
ja den justerar först, och står rakt (får Max vara 8 graders lutning), men vibrationerna blir jag fundersam över, tänker att det borde påverka precisionen rejält på längre avstånd. Om inte det motverkas på något sätt, därav frågan.

PeeZii PeeZii skrev:
ja den justerar först, och står rakt (får Max vara 8 graders lutning), men vibrationerna blir jag fundersam över, tänker att det borde påverka precisionen rejält på längre avstånd. Om inte det motverkas på något sätt, därav frågan.
Kör du på högsta hastigheten?

Hmm, vad jag kan utläsa finns inget sätt att ändra hastigheten på den modellen
Men efter att ha testat den utomhus på avstånd nu verkar den fungera. Ska göra lite bättre test senare för att vara säker

Sådär illa ska det nog inte vara, man ser inget liknande på Bosch demo film (runt 30 sek).

PeeZii PeeZii skrev:
Hmm, vad jag kan utläsa finns inget sätt att ändra hastigheten på den modellen
Men efter att ha testat den utomhus på avstånd nu verkar den fungera. Ska göra lite bättre test senare för att vara säker
Du kanske bara har en hastighet?Annars borde väl någon på forumet som har likadan som din modell kanske kan vägleda dig.

Jag har en sån och min är helt stilla.

Bästa svaret

Jag hörde av mig till Bosch kundtjänst och de höll med om att något inte såg rätt ut, de uppmanade mig att lämna in den på service men för att undvika framtida strul, då den var helt ny, valde jag istället att skicka tillbaka och beställa en ny

• Gilla
växelventil och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.