Hej!
Har precis hämtat en ny rotationslaser, Bosch GRL400H. Den står nu och snurrar fint men jag blev lite fundersam, först stannade den och startade ett antal gånger innan den slutligen började snurra konstant. Jag noterade att det roterande huvudet verkar vibrera på sin axel vilket känns märkligt, är detta normalt? Se video
Saknade 9-volts batteri till mottagaren så just nu kan jag inte riktigt testa den
Har precis hämtat en ny rotationslaser, Bosch GRL400H. Den står nu och snurrar fint men jag blev lite fundersam, först stannade den och startade ett antal gånger innan den slutligen började snurra konstant. Jag noterade att det roterande huvudet verkar vibrera på sin axel vilket känns märkligt, är detta normalt? Se video
Saknade 9-volts batteri till mottagaren så just nu kan jag inte riktigt testa den
Du ska väl starta men sedan ska den självcentrera sig själv på högsta hastigheten? Och då får den inte stå hur snett som helst.PeeZii skrev:
Hej!
ja den justerar först, och står rakt (får Max vara 8 graders lutning), men vibrationerna blir jag fundersam över, tänker att det borde påverka precisionen rejält på längre avstånd. Om inte det motverkas på något sätt, därav frågan.V växelventil skrev:
Du kanske bara har en hastighet?Annars borde väl någon på forumet som har likadan som din modell kanske kan vägleda dig.PeeZii skrev:
Bästa svaret
Jag hörde av mig till Bosch kundtjänst och de höll med om att något inte såg rätt ut, de uppmanade mig att lämna in den på service men för att undvika framtida strul, då den var helt ny, valde jag istället att skicka tillbaka och beställa en ny
Klicka här för att svara