3 267 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Rotation på 3-fas pump
Har en äldre ejektorpump som jag är osäker på snurrar åt rätt håll. Har följt kabeln från elskåpet och till pumpen och då ser det ut så här;
Brun L1 -> Röd -> Blå -> W1
Svart L2 -> Grå -> Svart -> V1
Blå L3 -> Svart -> Brun -> U1
Det jag blir lite konfunderad ut är om verkligen W1 är ”L1”? Borde inte U1 vara det?
Jag har fått ställa ner trycket för den ville inte sluta gå. Nu funkar det mellan 2-4bar. Vet inte om det har med att den har gått åt fel håll.
Några snabba tankar om detta?
Tack på förhand.
Brun L1 -> Röd -> Blå -> W1
Svart L2 -> Grå -> Svart -> V1
Blå L3 -> Svart -> Brun -> U1
Det jag blir lite konfunderad ut är om verkligen W1 är ”L1”? Borde inte U1 vara det?
Jag har fått ställa ner trycket för den ville inte sluta gå. Nu funkar det mellan 2-4bar. Vet inte om det har med att den har gått åt fel håll.
Några snabba tankar om detta?
Tack på förhand.
Som info , det spelade ingen roll vad du skiftade , bara att du skiftar två stycken av utgående till pumpen eller inkommandejackt skrev:
den vänder riktning då
Klicka här för att svara