Har en äldre ejektorpump som jag är osäker på snurrar åt rätt håll. Har följt kabeln från elskåpet och till pumpen och då ser det ut så här;

Brun L1 -> Röd -> Blå -> W1

Svart L2 -> Grå -> Svart -> V1

Blå L3 -> Svart -> Brun -> U1

Det jag blir lite konfunderad ut är om verkligen W1 är ”L1”? Borde inte U1 vara det?

Jag har fått ställa ner trycket för den ville inte sluta gå. Nu funkar det mellan 2-4bar. Vet inte om det har med att den har gått åt fel håll.

Några snabba tankar om detta?

Tack på förhand.
 
Det rotationshåll som ger mest vatten är det rätta.
2-4 bar brukar vara lagom
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
S sune73 skrev:
Det rotationshåll som ger mest vatten är det rätta.
2-4 bar brukar vara lagom
Tack. Ändrade U1 och W1 och då går pumpen snabbare upp till 4bar. Tidigare orkade den inte upp om man samtidigt tömde vatten, nu inga probem.

Så L1 är U1. :)
 
R
jackt jackt skrev:
Tack. Ändrade U1 och W1 och då går pumpen snabbare upp till 4bar. Tidigare orkade den inte upp om man samtidigt tömde vatten, nu inga probem.

Så L1 är U1. :)
Som info , det spelade ingen roll vad du skiftade , bara att du skiftar två stycken av utgående till pumpen eller inkommande
den vänder riktning då
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
Som info , det spelade ingen roll vad du skiftade , bara att du skiftar två stycken av utgående till pumpen eller inkommande
den vänder riktning då
Tack. Ändrade det som kändes mest ”logiskt”, att L1 blev U1 osv..
 
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.