Kan man få det? ???

Jag tror det, men det bästa är nog att du ringer ditt lokala skattekontor och frågar. Ifall ni redan har fått det installerat så kostar det ju inte mer än ett frimärke att skicka in ansökningsblanketten.

/ama

Det verkar grönt förresten:
Googla på

fjärrvärme +rotavdrag

ett av resultaten ger en artikel med:

"Markarbete och grundarbete på en fastighet berättigar till avdrag om arbetet har ett direkt samband med en förbättring av husbyggnad. Med detta godkänns alltså t ex arbetsinsatser som indragning av fjärrvärme, bergvärme och vatten- och avloppsarbeten till hus. Grävning för isolering av husgrund och installation av trekammar-brunn och infiltrationsanläggningar är också arbeten som kan innefattas av ROT-avdrag, under förutsättning att allt sker inom tomtgränsen.
"
Daterat 2004-10-26
http://www.maskinentreprenorerna.se/ss/target.asp

Tack! Upptäckte att jag inte specificerade mig tillräckligt dock... Markarbetena behöver vi inte betala för, det enda jag betalar för är centalen och inkopplingen av densamma. Det arbetet tänkte jag försöka få rotavdrag på. Kollade på sketteverkets hemsida men hittade inget bra svar... Får väl ringa och fråga helt enkelt! Tack! :D

Arbetstimmar ger ROT-avdrag - men inte själva produkten centralen ;).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.