Jag vet inte helt om jag är i rätt forum här, men jag testar om någon kanske kan hjälpa mig...

Jag bor i en lägenhet på nedersta våningen. Jag har ett avloppsrör som går genom huset och genom ett förråd i mitt vardagsrum.
Röret började rosta för ett par år sedan, och det har blivit mer och mer med tiden. Det bildades rost-kockor på utsidan som liksom "skvätte" ut rost på väggen bredvid.
Detta luktade bara värre och värre och satte sig i kläder och spred sig mer och mer, nu känner jag lukten när jag kommer innanför dörren.

Jag fick min hyresvärd att byta ut röret, däremot är 20-30 cm av det gamla röret kvar, det nya är hakat på det gamla. Och det som är kvar av det gamla röret luktar fortfarande illa.

Så jag undrar, finns det något man kan göra för att ta bort rosten/lukten? Någon färg jag kan måla över med eller "slå in" röret i nåt?

Tacksam för svar

/E FullSizeRender.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kulle
Det är väl ändå något som hyresvärden ska ombesörja ?

Ja, det där ser ut som det behövs bilas upp hela golvet och byta betydligt mer än vad hyresvärden gjort nu. Så räkna med att de behöver hacka sönder golvet i din lägenhet (troligen kan du inte bo kvar under tiden) och att ni sedan får en hyreshöjning...

Ja det förstår jag, men jag undrar om det finns någon tillfälligare lösning för att dölja rostlukten, som håller ett tag i alla fall?

Rost luktar väl inte? Den doft du känner är nog bajs helt enkelt....
Se dig om efter en ny bostad redan nu för lukten och problemet försvinner inte förräns man bilar upp golvet och byter hela ledningen och då kommer du ändå inte kunna bo i lägenheten.

• Gilla
possum77
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.