Hej
Har bilat upp gammalt klinkers för att kunna ta bort gammalt tätskikt inför renovering. Upptäcker dock att avloppsrören är väldigt rostiga, men fortfarande stabila. Rören är från då huset byggdes, dvs. 50-talet. Rören lineades för ett antal år sedan, så inuti ser de riktigt bra ut. Golvet ska byggas upp med lutning osv så golytan kommer hamna över det rostiga när klinkers och tätskikt lagts.
Frågan är, bör jag göra någonting åt detta så som borsta och lägga på något slags rostskydd, eller låter jag det bara vara?
Har bilat upp gammalt klinkers för att kunna ta bort gammalt tätskikt inför renovering. Upptäcker dock att avloppsrören är väldigt rostiga, men fortfarande stabila. Rören är från då huset byggdes, dvs. 50-talet. Rören lineades för ett antal år sedan, så inuti ser de riktigt bra ut. Golvet ska byggas upp med lutning osv så golytan kommer hamna över det rostiga när klinkers och tätskikt lagts.
Frågan är, bör jag göra någonting åt detta så som borsta och lägga på något slags rostskydd, eller låter jag det bara vara?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara