Hej! Har en Jøtul vedeldad kamin (f100)med ca 18 år på nacken. Allt är helt men den har stått ute i ett förråd och blivit rostig. Hur får jag bäst bort rosten ? Stålborste? Eller vinäger? Ska stryka på spissvärta sen har jag tänkt

• Rostiga delar från en Jøtul vedeldad kamin ligger på marken utanför ett rödbrunt förråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostig Jøtul vedeldad kamin och lösa delar framför ett förråd, grön gräsmatta och röd trävägg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Rostig Jøtul vedeldad kamin (f100) stående utomhus i gräs, med utsirad dekor och ytor som visar tecken på rostspridning.
    Skapa konto
  • Rostig Jøtul vedeldad kamin, modell F100, sedd uppifrån med löstagna delar, placerad på en gräsmatta med en fot i bild.
    Skapa konto
H Hufsa skrev:
Hej! Har en Jøtul vedeldad kamin (f100)med ca 18 år på nacken. Allt är helt men den har stått ute i ett förråd och blivit rostig. Hur får jag bäst bort rosten ? Stålborste? Eller vinäger? Ska stryka på spissvärta sen har jag tänkt
Bläster! Sen fort på med svärta.

B Belastar skrev:
Bläster! Sen fort på med svärta.
Måste ju gå att slippa blästra? Typ stålborsten på ngt multiverktyg?

H Hufsa skrev:
Måste ju gå att slippa blästra? Typ stålborsten på ngt multiverktyg?
Eller så låter man rosten va kvar och kör på spisvärtan direkt.

B Belastar skrev:
Eller så låter man rosten va kvar och kör på spisvärtan direkt.
Absolut, inuti kommer vi låta den vara kvar. Men utanpå borstar jag gärna så det blir en fin yta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.