Vi planerar ett byte av vitvaror i köket, och hade tänkt satsa på rostfritt. Fast det blev problem direkt. Vi vill ha en 70 cm induktionsspis i rostfritt, och jag har hittat exakt två stycken på prisjakt.
Electrolux EKI7551BOX och Electrolux EKD70950X. Tyvärr är vi inte särskilt förtjusta i någon av dem. Både jag och hustrun tycker de är rätt fula.
Är det någon som känner till något fler alternativ?
Electrolux EKI7551BOX och Electrolux EKD70950X. Tyvärr är vi inte särskilt förtjusta i någon av dem. Både jag och hustrun tycker de är rätt fula.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det någon som känner till något fler alternativ?
Tyvärr är det svårt med spisar överhuvudtaget i bredden 70cm då EU's standard ligger på 60cm
Annars tycker jag att spisen till höger är bland det snyggaste i spisväg som finns (i verkligheten alltså)
Den är maffig och överträffas bara i vit version synnerhet med dubbelugn.
Annars tycker jag att spisen till höger är bland det snyggaste i spisväg som finns (i verkligheten alltså)
Den är maffig och överträffas bara i vit version synnerhet med dubbelugn.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ja, inte är det vackert med dessa klumpiga manuella vred/strömställare, när man samtidigt vet att allt där under är helt elektroniskt.
Men måste det vara 70 cm?
När vi gjorde om köket i förra huset bytte vi 70 cm spisen mot en 60 centimeters.
Det gav lite mer svängrum i det trånga köket. 10 cm mer vid matplatsen.
När vi gjorde om köket i förra huset bytte vi 70 cm spisen mot en 60 centimeters.
Min uppfattning är att vred är överlägset touch när man brukar spisen.KnockOnWood skrev:Ja, inte är det vackert med dessa klumpiga manuella vred/strömställare, när man samtidigt vet att allt där under är helt elektroniskt.
Hur många har inte svurit över touch knappar som slutat fungera när man mest behöver dem pga flott eller fukt eller vad som helst.
Jag tycker dessutom att 70cm bredd ger en större häll yta
Det gör att fler och större kärl får plats samtidigt men det är ju när man använder spisen förstås.
På en induktion är detta avgörande för att annars kommer kärlen stå på spillvatten och tappa kontakt med spolen
Hur menar du nu? Blir det mer spillvatten för att spisen är smalare?electroluxaren skrev:
Japp det ska helst vara 70. Vi har en 70 spis idag och undviker helst att bygga om i vårt teakkök.
Det var den vi tyckte var de snyggare av de två. Dessutom har den de flesta funktioner vi var ute efter, som varmluftsugn och matlagningstermometer.Jäderberg skrev:
EKI7551BOX har matlagningstermometer och varmluft enligt specen på electroworld.
Tyvärr ingen pyrolytisk rengöring.
Tyvärr ingen pyrolytisk rengöring.

![DSC_0880[1].JPG](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/94/94200-b915a6deff8ee70374f42a5574b07dcf.jpg)