1 830 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Roslagsbrännare till ctc 265B
Jag har möjlighet att få köpa en Roslagsbrännare,RB-Total från -06 till min CTC 265 B -73. Är det ett bra allternativ till min panna,och vad är det för verkningsgrad och effekt på en sån brännare?
Redigerat:
Jag tror det är ett av de bästa alternativen till ctc 265.
Hållbar och lätt att installera.
Verkningsgraden ska man nog räkna på pannan och inte på brännaren. Alla brännare av den här typen har nog en bra verknigsgrad när de är rätt inställda. Verkningsgrad kan man räkna på så många olika sätt.
Om man räknar med att en ny integrerad pelletspanna har 85% verkningsgrad så blir nog verknigsgraden för 265 inte bättre än 70%. Den utstrålar mycket värme i pannrummet och har lite svårt att ta hand om all värme i rökgaserna.
För att vara en kombipanna så är den ändå bland de bättre. Motdragslucka behöver skaffas för att pelletseldningen ska fungera.
Verkningsgraden ska man nog räkna på pannan och inte på brännaren. Alla brännare av den här typen har nog en bra verknigsgrad när de är rätt inställda. Verkningsgrad kan man räkna på så många olika sätt.
Om man räknar med att en ny integrerad pelletspanna har 85% verkningsgrad så blir nog verknigsgraden för 265 inte bättre än 70%. Den utstrålar mycket värme i pannrummet och har lite svårt att ta hand om all värme i rökgaserna.
För att vara en kombipanna så är den ändå bland de bättre. Motdragslucka behöver skaffas för att pelletseldningen ska fungera.
Det blev en Roslagsbrännare men jag upptäckte att det fattades monteringsplåten mot pannan.Och sedan läste jag på RB:s hemsida att det skall vara med en driftstermostat med överhetningsskydd som heller inte var med,det kanske fattas mer saker som jag inte vet om än.Tråkigt när man åkt 35 mil ToR.holmertz skrev:Jag tror det är ett av de bästa alternativen till ctc 265.
Klicka här för att svara