918 830 läst ·
6 287 svar
919k läst
6,3k svar
Rörspetsbrunn
TotalControl skrev:
Aha det kanske det va, ska kolla...
Däremot så orkar jag inte kommunicera med tyskar, känns besvärligt.
@fizz ska ha stort eloge för du ville låna ut den... all heder.
Kan ju alltid sälja min här på forumet När jag är färdig och hjälpa en annan bevattningskompis
Redigerat:
Ser inte att locket tillför något, vill man förhindra att något trillar ner kan man ju täta med en plastpåse etc.Shirack skrev:
Blir säkert bra. Sikta på alla filterör så får du upp kapaciteten i brunnen. Lite jobbigare att kiespumpa med så pass mycket rör som sticker upp som 2 meter. Men du kan säkert stå på något.Shirack skrev:
Behöver kanske inte sätta stupstocken så högt. sen står jag förmodligen ovan mark och kiesepumpar ändå var min plan och då är röret under marken ändåTotalControl skrev:
Tack för all hjälp @TotalControl mfl 
Då får jag köra med 0,5m sump, 4meter filter och 1meter slät.
eller eventuellt bara 2 meter filter.
@mortimer snacka ju jag eventuellt hade något lerlager på 7,5m är rädd de ställer till problem
Då får jag köra med 0,5m sump, 4meter filter och 1meter slät.
eller eventuellt bara 2 meter filter.
@mortimer snacka ju jag eventuellt hade något lerlager på 7,5m är rädd de ställer till problem
Redigerat:
F fizz skrev:
@fizz haha men de gick? Vågar knappt tänka på hur tungt det blir hade du bara någon benställning ovanför hålet och någon form av karbinhake med hjul som repet vilar på när du drar i plunchen?
Undra hur långt man kommer mellan varje tömning
Rep direkt på pluncher som jag drog i, många år sen jag gjorde det men vill minnas att det gick förhållandevis snabbt.Shirack skrev: