Shirack skrev:
Ofan, det gör vi kanske!?! Världen är liten.

problemet är att den redan är skickad :(
Så fort? Man brukar får elektronisk förhandsinformation från DHL nästan direkt efter order. Det menas inte att den är skickad.

• Gilla
1
  • Laddar…
A
Maxwells demon TotalControl skrev:
Så fort? Man brukar får elektronisk förhandsinformation från DHL nästan direkt efter order. Det menas inte att den är skickad.

Aha det kanske det va, ska kolla...

Däremot så orkar jag inte kommunicera med tyskar, känns besvärligt.

@fizz ska ha stort eloge för du ville låna ut den... all heder.

Kan ju alltid sälja min här på forumet När jag är färdig och hjälpa en annan bevattningskompis :)

Redigerat:
  • Gilla
upa och 1 till
  • Laddar…
A
Vd tror ni om locket man får till? Ska man använda eller skita i det? Ska köra med pem 50 slang och då blir det nästan en förminskning om man använda locket som skarv (1 1/4 tum)

• Blått brunnslock i bakelit med 1 1/4 tums gängad öppning och medföljande vit plastskruvkork.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Shirack skrev:
Är så nära att med beställa grejer men har ont om tid :(

får leva ett tag till med mitt rörspett som ger 10liter på 22 sen :(
Var glad över det. Min ger 10 L på 1 minut :).

Shirack skrev:
Ser fint ut, men har du inte dragit upp det yttersta foderrör? Ser inte ut så? Täcker det inte filterrörets vatteninflöde?

@holgersson
Foderröret går bara ner till grundvattennivåns början. Så de kan med storfördel sitta kvar i marken som de gör.

Shirack skrev:
Vd tror ni om locket man får till? Ska man använda eller skita i det? Ska köra med pem 50 slang och då blir det nästan en förminskning om man använda locket som skarv (1 1/4 tum)
Ser inte att locket tillför något, vill man förhindra att något trillar ner kan man ju täta med en plastpåse etc.

• Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
A
Fan med... såg mitt filterrör jag beställt är helt konstiga längder på......

Beställde 6m släta och 4m filterrör

de kommer i 2 meters längder?!? Blir inte alls som jag tänkt mig...

Shirack skrev:
Fan med... såg mitt filterrör jag beställt är helt konstiga längder på......

Beställde 6m släta och 4m filterrör

de kommer i 2 meters längder?!? Blir inte alls som jag tänkt mig...
Blir säkert bra. Sikta på alla filterör så får du upp kapaciteten i brunnen. Lite jobbigare att kiespumpa med så pass mycket rör som sticker upp som 2 meter. Men du kan säkert stå på något.

A
Maxwells demon TotalControl skrev:
Blir säkert bra. Sikta på alla filterör så får du upp kapaciteten i brunnen. Lite jobbigare att kiespumpa med så pass mycket rör som sticker upp som 2 meter. Men du kan säkert stå på något.
Behöver kanske inte sätta stupstocken så högt. sen står jag förmodligen ovan mark och kiesepumpar ändå var min plan och då är röret under marken ändå

• Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
A
Tack för all hjälp @TotalControl mfl :)

Då får jag köra med 0,5m sump, 4meter filter och 1meter slät.

eller eventuellt bara 2 meter filter.

@mortimer snacka ju jag eventuellt hade något lerlager på 7,5m är rädd de ställer till problem

Redigerat:
Shirack skrev:
Behöver kanske inte sätta stupstocken så högt. sen står jag förmodligen ovan mark och kiesepumpar ändå var min plan och då är röret under marken ändå
Jag körde utan stupstock, stod försiktigt på röret när jag jobbade med pluncher.

• Gilla
Maxwells demon och 1 till
  • Laddar…
A
F fizz skrev:
Jag körde utan stupstock, stod försiktigt på röret när jag jobbade med pluncher.

Jasså va smidigt, hade du nå Elektrisk vinsch för att dra i din pluncher?

Shirack skrev:
Jasså va smidigt, hade du nå Elektrisk vinsch för att dra i din pluncher?
Icke, bra med fysiskt arbete för en sådan som mig...

• Gilla
upa
  • Laddar…
A
F fizz skrev:
Icke, bra med fysiskt arbete för en sådan som mig...

@fizz haha men de gick? Vågar knappt tänka på hur tungt det blir hade du bara någon benställning ovanför hålet och någon form av karbinhake med hjul som repet vilar på när du drar i plunchen?

Undra hur långt man kommer mellan varje tömning

Shirack skrev:
@fizz haha men de gick? Vågar knappt tänka på hur tungt det blir hade du bara någon benställning ovanför hålet och någon form av karbinhake med hjul som repet vilar på när du drar i plunchen?

Undra hur långt man kommer mellan varje tömning
Rep direkt på pluncher som jag drog i, många år sen jag gjorde det men vill minnas att det gick förhållandevis snabbt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.