ta fram metspöt?
flötet får du väl ner?

• Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
A
M masseman33 skrev:
ta fram metspöt?
flötet får du väl ner?
Kan gå om den inte trasslar sig i pem slangen.

Shirack skrev:
Kan gå om den inte trasslar sig i pem slangen.
sätt någon blytyngd under så går det lättare

• Gilla
1
  • Laddar…
A
M masseman33 skrev:
sätt någon blytyngd under så går det lättare
tack :)

hsd
M masseman33 skrev:
Ni som kanske tycker att jag är löjligt och lat som tar borrfirma så skall jag visa hur isälvs sediment ser ut
[bild]
Nedan ser ni stenarna de tog upp under husbygget
[bild]

Nedan lämnade de för den var för stor
[bild]
Så ni kanske förstår att det är kört från början :cry:
Isälvs sediment, prova att vaska lite grus då det kan finnas guld där

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Får du inte plats med flötet från fiskespöt så ta en liten bit frigolit o fäst i fisketråden istället.

• Gilla
1
  • Laddar…
@Shirack Flöte med tyngd körde jag. Tyngd är viktigt för linan vill gärna klippa fast på brunnens fuktiga innerväggar och flötet blir bara hängande. Testa i en hink hur mycket vikt du kan hänga på innan flötet sjunker.

• Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
A
Maxwells demon TotalControl skrev:
@Shirack Flöte med tyngd körde jag. Tyngd är viktigt för linan vill gärna klippa fast på brunnens fuktiga innerväggar och flötet blir bara hängande. Testa i en hink hur mycket vikt du kan hänga på innan flötet sjunker.

Tack har varit ute och kört det sista nu är nere på 7,85 och kan inte avgöra om jag är igenom leran eller ej. Kommer 50/50 av sand och lera.

Tyvärr gick bottenventil silen åt helvete när jag drog upp den från gamla brunnen, vågar man prova utan?

Shirack skrev:
Tack har varit ute och kört det sista nu är nere på 7,85 och kan inte avgöra om jag är igenom leran eller ej. Kommer 50/50 av sand och lera.

Tyvärr gick bottenventil silen åt helvete när jag drog upp den från gamla brunnen, vågar man prova utan?
Det är väl mer "nice to have" än "need to have", skulle ju kunna slå lite markduk runt PEM slangen i väntan på ny bottenventil.

• Gilla
upa och 1 till
  • Laddar…
Shirack skrev:

Om det är bara silen så är det lugnt. Jag hade ingen sil vid provpumpning. Maskorna fångar ju bara typ stenblock.

A
Om det är bara silen så är det lugnt. Jag hade ingen sil vid provpumpning. Maskorna fångar ju bara typ stenblock.

Då är det dax att provpumpa nu utan silen då,

Får köpa en sil på rinkaby senare ska ändå körs förbi där.

men vill prova nu.

• Gilla
Oldjoe och 1 till
  • Laddar…
A
Vattnet tog slut här med. Ungefär lika fort... suck

A
Men vafan. Du måste under leran.
Ingen aning, jävlIgt trist är det nu ialafall.

Jo fast du behöver komma ner till friktionslager under leran.
Surt men det var kanske ingen happening i och med leran kom här också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.