918 862 läst ·
6 287 svar
919k läst
6,3k svar
Rörspetsbrunn
juste det har du sagt innan, tack ändåTotalControl skrev:
får se om jag lägger iväg en beställning nu eller lägger projektet på is för tillfället.
Har beställt 6 meter rör till nu, sista försöket.
om jag har max 3 meter lera till + den 0,7 meter leran jag är igenom nu så räcker det.
Då måste jag få igenom 3 meter filter genom leran och isåfall så blir det 6 meter.
alltså är lerlagret tjockare än 3,7 meter så börjar det äta upp filterrören
om jag har max 3 meter lera till + den 0,7 meter leran jag är igenom nu så räcker det.
Då måste jag få igenom 3 meter filter genom leran och isåfall så blir det 6 meter.
alltså är lerlagret tjockare än 3,7 meter så börjar det äta upp filterrören
först tänkte jag 900m gardena underjord droppslang som tar 4700l/h (79L/min)
sen pop upp sprinklers men där har jag ingen koll
sen pop upp sprinklers men där har jag ingen koll
Redigerat:
Leverans idag hem till dörren. Sjukt snabbt. Beställde i måndags, fick avisering från PostNord i onsdags men kunde inte ta emot det förrän idag.
Väntas tillökning vilken dag som helst så får se när jag kommer igång!
Väntas tillökning vilken dag som helst så får se när jag kommer igång!
R Rena skrev:
Håller med beställde i tisdags och kunde hämta i torsdags. Saknar dock 2 paket men ser att de är påväg så nästa vecka har man 11m släta, 2m filter och en plunscher
Grattis till den kommande tillökning som är det bästa som händer i ens liv. Jag hade inte vågat påbörja något sådanthär projekt om något av mina barn var på väg, koncentrationen landar fel då. Men återigen, kul att läsa lite ibland över de som får barn. De små liten växer så enormt fort....R Rena skrev:
Vet inte hur stor gräsmatta du ska ha och vilken ambition du har. Jag var lite och lukta på droppbevatning för gräset men finns en hel del nackdelar också. Om du tror dig stödså, dressa och använda produkter som ska vattnas ner så är dropp slang inget att ha.
Är bra för etablerade mattor men för allt där i mellan så är det bättre med sprinklersystem.
Är bra för etablerade mattor men för allt där i mellan så är det bättre med sprinklersystem.