A
Maxwells demon TotalControl skrev:
Yepp det fylls ju på underifrån.
Har två filter och ett slätt rör över. Men tyvärr så funkar det inte med Fontarios rör som är Stüwa rör med annan gänga. Jag hade ju det problemet på brunn 2 så jag fick vänta på nya från Stüwa.
juste det har du sagt innan, tack ändå :)

får se om jag lägger iväg en beställning nu eller lägger projektet på is för tillfället.

A
Har beställt 6 meter rör till nu, sista försöket.

om jag har max 3 meter lera till + den 0,7 meter leran jag är igenom nu så räcker det.

Då måste jag få igenom 3 meter filter genom leran och isåfall så blir det 6 meter.

alltså är lerlagret tjockare än 3,7 meter så börjar det äta upp filterrören

• Gilla
upa och 2 till
  • Laddar…
M masseman33 skrev:
Så då var borrning beställd, det var tydligen järnrör, inte plast de lägger som foderrör?!
Det blir vecka 34 och tar 2-3 dagar
vad rekommenderar du för 5" djupvattenpump? @TotalControl
Var bor du? Intressant o se vad slutsumman blir och hur entreprenören är.

• Gilla
Oldjoe och 1 till
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Vad ska du ha brunnen till primärt?
Bevattning och om vattenkvalitén duger fylla poolen

R Rena skrev:
Var bor du? Intressant o se vad slutsumman blir och hur entreprenören är.
Halmstad :)

M masseman33 skrev:
Bevattning och om vattenkvalitén duger fylla poolen
Om det är sprinklersystem du ska ha så rita upp systemet först och räkna ut flöden och tryck. Sen väljer du en pump efter det.

först tänkte jag 900m gardena underjord droppslang som tar 4700l/h (79L/min)
sen pop upp sprinklers men där har jag ingen koll

Redigerat:
Leverans idag hem till dörren. Sjukt snabbt. Beställde i måndags, fick avisering från PostNord i onsdags men kunde inte ta emot det förrän idag.
Väntas tillökning vilken dag som helst så får se när jag kommer igång!

• Långt paket levererat till dörrmatta i en hall, med fraktetiketter på ovansidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Immobil och 6 till
  • Laddar…
M masseman33 skrev:
först tänkte jag 900m gardena underjord droppslang som tar 4700l/h (79L/min)
sen pop upp sprinklers men där har jag ingen koll
Det här inlägget har gnagt på min nyfikenhet.. Vad tusan ska du vattna med så mkt droppslang..?

• Gilla
1
  • Laddar…
R Rena skrev:
Leverans idag hem till dörren. Sjukt snabbt. Beställde i måndags, fick avisering från PostNord i onsdags men kunde inte ta emot det förrän idag.

Håller med beställde i tisdags och kunde hämta i torsdags. Saknar dock 2 paket men ser att de är påväg så nästa vecka har man 11m släta, 2m filter och en plunscher

• Gilla
fizz och 3 till
  • Laddar…
R Rena skrev:
Grattis till den kommande tillökning som är det bästa som händer i ens liv. Jag hade inte vågat påbörja något sådanthär projekt om något av mina barn var på väg, koncentrationen landar fel då. Men återigen, kul att läsa lite ibland över de som får barn. De små liten växer så enormt fort....

• Gilla
1
  • Laddar…
U upa skrev:
Det här inlägget har gnagt på min nyfikenhet.. Vad tusan ska du vattna med så mkt droppslang..?
Jag har inte lagt gräs än så jag tänkte gräva ner det under :D
Gardena-9009153011-460x460.jpg
10292822310942_1263279_a_42221_jpg.jpg

• Wow
upa
  • Laddar…
M masseman33 skrev:
Jag har inte lagt gräs än så jag tänkte gräva ner det under :D
[bild]
[bild]
Detta är väl 1/2" slang, tänker att det blir ett sjukt tryckfall. Hur många slingor har du tänkt lägga?

• Gilla
upa och 1 till
  • Laddar…
Vet inte hur stor gräsmatta du ska ha och vilken ambition du har. Jag var lite och lukta på droppbevatning för gräset men finns en hel del nackdelar också. Om du tror dig stödså, dressa och använda produkter som ska vattnas ner så är dropp slang inget att ha.
Är bra för etablerade mattor men för allt där i mellan så är det bättre med sprinklersystem.

• Gilla
upa
  • Laddar…
kolla på mer seriösa droppslangar än gardena. det finns bättre ex hunter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.