942 958 läst ·
6 380 svar
943k läst
6,4k svar
Rörspetsbrunn
Svårt att säga men det är mycket mer vatten. Kommer inte så himla mycket sand vid en tömning. Man lyckas ju inte att fylla pumpen med sand. Kolla filmer när de tömmer. Det är inte himla mycket sand.
När du lägger ner pumpen. Ha lite koll om du även får hiva ner pumpen djupare vartefter röret går ner. Markera repet. Då märker du om du bara suger in sand i röret istället för pumpen.
När du lägger ner pumpen. Ha lite koll om du även får hiva ner pumpen djupare vartefter röret går ner. Markera repet. Då märker du om du bara suger in sand i röret istället för pumpen.
TotalControl skrev:
Svårt att säga men det är mycket mer vatten. Kommer inte så himla mycket sand vid en tömning. Man lyckas ju inte att fylla pumpen med sand. Kolla filmer när de tömmer. Det är inte himla mycket sand.
När du lägger ner pumpen. Ha lite koll om du även får hiva ner pumpen djupare vartefter röret går ner. Då märker du om du bara suger in sand i röret istället för pumpen.
Faaaaaaaan kiesepumpen har på nått jävla sett trillat av i röret.... vafan gör jag
Menar du från ögglan?
Berätta vad som har hänt. Det löser sig!
Ja klart det gör. Du har en jordborr med långa skaft?
En anordning på den. Är rätt stor öggla att pricka
En anordning på den. Är rätt stor öggla att pricka
Försök kroka på ögglan. Inte I hålet som du tömmer pumpen med.
Det är ju riktigt bra. Du har ju en brunn snart 
TotalControl skrev:
TotalControl skrev:
TotalControl skrev:
Uppe igen, med lite fiskande... nu ska ja använda rätt lås från början men börjar mörkna nu så ger upp för idag... men blir de inga fler problem imorgon så e nog nere imorgon
Fyfan skönt! Ja nog bättre med en karbinhake med gängad låsning
Skitsamma nu är den uppe.
Men det verkar gå riktigt bra annars? Fraktioner?
Men det verkar gå riktigt bra annars? Fraktioner?
TotalControl skrev:
TotalControl skrev:
TotalControl skrev:
Samma sorts sand hela tiden
men det e något som inte stämmer...
röret sjunker ner enkelt.. men känns orimligt lite sand som kommer upp i förhållande till hur mycket röret sjunker...
har iof aldrig gjort detta innan men det är inte så att jag suger in massa sand i brunnen som gör att rören sjunker men inte följer med pumpen upp... då skulle mer eller mindre det va sand i hela röret...
Du märker väl om djupet på pumpen förändras? Skulle rören vara fulla med sand så skulle ju pumpen inte åka ner så djupt.Shirack skrev:Samma sorts sand hela tiden
men det e något som inte stämmer...
röret sjunker ner enkelt.. men känns orimligt lite sand som kommer upp i förhållande till hur mycket röret sjunker...
har iof aldrig gjort detta innan men det är inte så att jag suger in massa sand i brunnen som gör att rören sjunker men inte följer med pumpen upp... då skulle mer eller mindre det va sand i hela röret...
Upplevde det väldigt enkelt att pumpa(vad jag minns), är fraktionen "sand från stranden i åhus"?

