Svårt att säga men det är mycket mer vatten. Kommer inte så himla mycket sand vid en tömning. Man lyckas ju inte att fylla pumpen med sand. Kolla filmer när de tömmer. Det är inte himla mycket sand.

När du lägger ner pumpen. Ha lite koll om du även får hiva ner pumpen djupare vartefter röret går ner. Markera repet. Då märker du om du bara suger in sand i röret istället för pumpen.
 
P
Maxwells demon TotalControl skrev:
Svårt att säga men det är mycket mer vatten. Kommer inte så himla mycket sand vid en tömning. Man lyckas ju inte att fylla pumpen med sand. Kolla filmer när de tömmer. Det är inte himla mycket sand.

När du lägger ner pumpen. Ha lite koll om du även får hiva ner pumpen djupare vartefter röret går ner. Då märker du om du bara suger in sand i röret istället för pumpen.


Faaaaaaaan kiesepumpen har på nått jävla sett trillat av i röret.... vafan gör jag
 
  • Ledsen
Immobil
  • Laddar…
P
Maxwells demon TotalControl skrev:
Menar du från ögglan?

Jävla skit fan... nu e jag i skiten, allt som gick så jävla bra
 
P
Maxwells demon TotalControl skrev:
Berätta vad som har hänt. Det löser sig!


Vill inte berätta vad jag använde för koopling på kedjan, då blir jag idiotförklarad .... är mitt eget fel...

går den att fiska upp tro ...
 
Ja klart det gör. Du har en jordborr med långa skaft?
En anordning på den. Är rätt stor öggla att pricka
 
P
Maxwells demon TotalControl skrev:
Ja klart det gör. Du har en jordborr med långa skaft?
En anordning på den. Är rätt stor öggla att pricka

När jag fått upp den ska jag blåtta mitt misstag här, va så taggad att komma igång idag så tog vad som låg framför mig...

Aja 2 meter filter under grundvattnet reda ön
 
Försök kroka på ögglan. Inte I hålet som du tömmer pumpen med.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Maxwells demon TotalControl skrev:
@upa Hur går det för dig? Är det pause nu?
Maxwells demon TotalControl skrev:
@upa Hur går det för dig? Är det pause nu?
Maxwells demon TotalControl skrev:
Det är ju riktigt bra. Du har ju en brunn snart :)

Uppe igen, med lite fiskande... nu ska ja använda rätt lås från början men börjar mörkna nu så ger upp för idag... men blir de inga fler problem imorgon så e nog nere imorgon :)
 
  • Öppet karbinhake med blått rep på gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
upa och 1 till
  • Laddar…
Fyfan skönt! Ja nog bättre med en karbinhake med gängad låsning ;) Skitsamma nu är den uppe.
Men det verkar gå riktigt bra annars? Fraktioner?
 
P
Maxwells demon TotalControl skrev:
Fyfan skönt! Ja nog bättre med en karbinhake med gängad låsning ;) Skitsamma nu är den uppe.
Men det verkar gå riktigt bra annars? Fraktioner?
Maxwells demon TotalControl skrev:
@upa Hur går det för dig? Är det pause nu?
Maxwells demon TotalControl skrev:
Det är ju riktigt bra. Du har ju en brunn snart :)

Samma sorts sand hela tiden

men det e något som inte stämmer...

röret sjunker ner enkelt.. men känns orimligt lite sand som kommer upp i förhållande till hur mycket röret sjunker...

har iof aldrig gjort detta innan men det är inte så att jag suger in massa sand i brunnen som gör att rören sjunker men inte följer med pumpen upp... då skulle mer eller mindre det va sand i hela röret...
 
  • Högar av grävd sand och gräs med en kedja som sträcker sig över marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Shirack skrev:
Samma sorts sand hela tiden

men det e något som inte stämmer...

röret sjunker ner enkelt.. men känns orimligt lite sand som kommer upp i förhållande till hur mycket röret sjunker...

har iof aldrig gjort detta innan men det är inte så att jag suger in massa sand i brunnen som gör att rören sjunker men inte följer med pumpen upp... då skulle mer eller mindre det va sand i hela röret...
Du märker väl om djupet på pumpen förändras? Skulle rören vara fulla med sand så skulle ju pumpen inte åka ner så djupt.

Upplevde det väldigt enkelt att pumpa(vad jag minns), är fraktionen "sand från stranden i åhus"?
 
  • Gilla
upa och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.