Hej
Jag fick frågan om det är vettigt att min arbetgivare ställer krav på att jag ska vara färdig med 2 kök och badrum (lägenhet) på en dag ? Jobbet går ut på att dra rör till handfat och dusch (utanpåliggande) och diskbänk och sånt i köket.
Själv tyckte jag att det var alldeles för mycket eftersom jag blev inte ens färdig med eget badrum på två dagar och de rörmokare jag har haft hemma inte varit så snabba heller.
Vederbörande har det väldigt jobbigt och vet inte vad han ska ta sig till !
Vad tycker ni ?

Jobba snabbt och rationellt. Planera ordentligt vad som ska göras innan man sätter igång och sen jobba metodiskt och med lagom snabbt tempo. Stress och slarv straffar sig alltid. Hinner man sedan inte klart på beräknad tid har det gjorts en felaktig uppskattning. Är man trygg i sig själv att man gjort rätt kan chefen gott skälla medans man bör känna sig trygg.

Problemet är bara om man slackar på jobbet..

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Jobba snabbt och rationellt. Planera ordentligt vad som ska göras innan man sätter igång och sen jobba metodiskt och med lagom snabbt tempo. Stress och slarv straffar sig alltid. Hinner man sedan inte klart på beräknad tid har det gjorts en felaktig uppskattning. Är man trygg i sig själv att man gjort rätt kan chefen gott skälla medans man bör känna sig trygg.

Problemet är bara om man slackar på jobbet..
Han säger att han tar knappt nån rast och jobbar på som det bara går men blir färdig med 1 kök och 1 badrum per dag. Har varit på jobbet i typ 7 månader.
är det inte så att arbetsgivaren vill få ut dubbelt så mycket av en person ?

Låter ju så, bara att analysera sig själv för att bli bättre för varje dag. Sen får väl chefen tycka vad han vill.. Vill chefen att det ska gå fortare får man fråga vilken del av jobbet han ska låta bli att utföra.

M
Det är väl ett ypperligt tillfälle för chefen att berätta hur han hade gjort för att hinna med detta. Finns ju säkert massa tricks för att få upp farten.
Använda kopplingar istället för att bocka rör, presskopplingar istället för klämringskopplingar, dra pex på ett mindre snyggt sätt där det ändå inte kommer synas osv.

Chefen tycker kanske inte att det behöver vara så snyggt under diskbänken utan prioriterar att det går fort.

Eller så kanske det är dags att börja kika på någon annan arbetsgivare.

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.