2 2:a: villan skrev:
Jag trodde att Greenely erbjöd rörligt månadspris OCH timpris, men det verkar bara vara timpris som gäller.

Ville kolla om mitt genomsnittliga timpris i juli var lägre än motsvarande rörliga månadspris per kWh. Vi har försökt styra om viss konsumtion till billigare timmar nämligen.
Jag har rörligt månadspris. Väntar på min första faktura.

I IngaSigill skrev:
Jag har rörligt månadspris
Är du säker på det?

Stefan N Stefan N skrev:
Är du säker på det?
Jag har ett avtal om rörligt månadspris. Jag kunde också se i min app
att greenely hade räknat ut medelspotpriset för 1-10 aug till 4,09.
Jag bokför varje dags spotpris och det stämmer. :) SE1

K
I IngaSigill skrev:
Jag har ett avtal om rörligt månadspris. Jag kunde också se i min app
att greenely hade räknat ut medelspotpriset för 1-10 aug till 4,09.
Jag bokför varje dags spotpris och det stämmer. :) SE1
Tror du blandar ihop den fasta månadskostnaden med timpriset. Månadskostnaden är alltid 69 kr/månad ( om man inte fått x fria månader via något erbjudande ) medan spotpriset är rörligt och ändras varje timme. Men i September börjar de räkna kvartspris istället för timpris.

https://support.greenely.com/sv/articles/6609585-ar-det-nagon-skillnad-pa-ars-och-manadsavgiften

K Kirderf85 skrev:
Tror du blandar ihop den fasta månadskostnaden med timpriset. Månadskostnaden är alltid 69 kr/månad ( om man inte fått x fria månader via något erbjudande ) medan spotpriset är rörligt och ändras varje timme. Men i September börjar de räkna kvartspris istället för timpris.

[länk]
Nej och åter nej, Jag har rörligt månadspris. Bilden visar en Greenely-presentation med två telefoner och diagram på skärmen, om elförbrukning och annat, samt text om ett rörligt månadspris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2 2:a: villan skrev:
Fick Greenelys faktura för juli nu. 1,70 kr per kWh. Enligt appen 1,63 kr!?

Som nya kunder har vi eliminerad månadsavgift och ca 7 öre rabatt på elen.

Misstänker att det går att komma billigare undan. Greenely själva erbjuder 1,58 kr på elskling.se baserat på juli månads pris, vilket jag inte vet hur de kommit fram till när de enbart säljer på timpris.

Så frågan vi nu ställer oss är om vi ö h t ska ha ett timprisavtal, eller om det är bättre med ett rörligt månadspris? Man kommer liksom inte ifrån att man ständigt håller koll i appen om priset är ”onödigt högt” för att köra torktumlaren etc. Hade vi haft en elbil att ladda hade det varit en annan sak. Då hade vi styrt laddningen till billigaste möjliga timmar och förmodligen tjänat på att ha timpris. Det är dock inte lika lätt att styra om vardagskonsumtionen. Det verkar snarare som att vi styrt över till dyra timmar…
Vad har du fått för spotpris på fakturan? Stämmer spotpriset med Nord Pools?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.