3 325 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Rörligt månadspris Greenely juli?
Jag har rörligt månadspris. Väntar på min första faktura.2 2:a: villan skrev:
Tror du blandar ihop den fasta månadskostnaden med timpriset. Månadskostnaden är alltid 69 kr/månad ( om man inte fått x fria månader via något erbjudande ) medan spotpriset är rörligt och ändras varje timme. Men i September börjar de räkna kvartspris istället för timpris.I IngaSigill skrev:
https://support.greenely.com/sv/articles/6609585-ar-det-nagon-skillnad-pa-ars-och-manadsavgiften
Vad har du fått för spotpris på fakturan? Stämmer spotpriset med Nord Pools?2 2:a: villan skrev:Fick Greenelys faktura för juli nu. 1,70 kr per kWh. Enligt appen 1,63 kr!?
Som nya kunder har vi eliminerad månadsavgift och ca 7 öre rabatt på elen.
Misstänker att det går att komma billigare undan. Greenely själva erbjuder 1,58 kr på elskling.se baserat på juli månads pris, vilket jag inte vet hur de kommit fram till när de enbart säljer på timpris.
Så frågan vi nu ställer oss är om vi ö h t ska ha ett timprisavtal, eller om det är bättre med ett rörligt månadspris? Man kommer liksom inte ifrån att man ständigt håller koll i appen om priset är ”onödigt högt” för att köra torktumlaren etc. Hade vi haft en elbil att ladda hade det varit en annan sak. Då hade vi styrt laddningen till billigaste möjliga timmar och förmodligen tjänat på att ha timpris. Det är dock inte lika lätt att styra om vardagskonsumtionen. Det verkar snarare som att vi styrt över till dyra timmar…
Klicka här för att svara