1 452 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Rörligt elpris per dag (istället för timme eller månad)
Jag har haft timdebitering på elen ett år nu och inser att det är väldigt svårt för oss att styra en signifikant del av konsumtionen till billiga delar av dygnet. Sen så är det inte så charmigt heller att man känner stresspåslaget när någon sätter på en tvätt vid fel tid 
Det jag undrar är om det finns någon leverantör som använder medelpris per dygn istället för timme. Jag kan bara hitta antingen månadspris eller timpris.
Det jag undrar är om det finns någon leverantör som använder medelpris per dygn istället för timme. Jag kan bara hitta antingen månadspris eller timpris.
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Hhmmmm, jag fick själv den nya "prismodellen" idag.
Där verkar högsta kilowattimmen belasta hela dygnets pris....... Jag utryckte mig säker fel här, men ni förstår nog.
Ja, precis, stresspåslag för att någon gör "fel" är ju en sjuk prismodell......
Är det nu man ska ha solceller med batterilagring? Det är ju kanske en annan fråga.
Där verkar högsta kilowattimmen belasta hela dygnets pris....... Jag utryckte mig säker fel här, men ni förstår nog.
Är det nu man ska ha solceller med batterilagring? Det är ju kanske en annan fråga.
Vad har du för elavtal egentligen? Låter ju som du antingen råkat ut för skojare, som borde upp på svarta listan som EI har, eller att su missförstått det hela.Workingclasshero skrev:
Hhmmmm, jag fick själv den nya "prismodellen" idag.
Klicka här för att svara