5 056 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Rörkoppling under handfatet på toaletten - finns att köpa färdigt?
Hej!
Har ett småtråkigt rör och vattenlås under handfatet i badrummet som är gult och tråkigt som jag skulle vilja byta ut - är det någon slags standard på de här grejerna som man kan köpa färdigt och bara kapa till? Utifrån bilderna - kan ni se vad jag skall fråga efter för rör-"set" isåfall?

Har ett småtråkigt rör och vattenlås under handfatet i badrummet som är gult och tråkigt som jag skulle vilja byta ut - är det någon slags standard på de här grejerna som man kan köpa färdigt och bara kapa till? Utifrån bilderna - kan ni se vad jag skall fråga efter för rör-"set" isåfall?

Japp! Den skall passa rakt av - Men som sagt du måste kapa längden i båda ändarna för att få den att passa - Enkelt så kopierar du den du har. Såga med sticksåg/tigersåg/rörkap/handsåg/gersåg eller vad du nu kan tänkas ha hemma. Se bara till att skrapa bort kalufsen som blir vid snittet så samlas det mindre skit och håller nog tätt bättre.rufsen skrev:
Ser din gummimuff "möglig" ut kan du passa på att köpa en ny sån dessutom, annars är det bara att återanvända.
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Det kan behöva smörjas lite i gummimuffen för att lätt få in röret. Finns speciellt smörjmedel, men diskmedel skall fungera bra för ändamålet.
http://www.vvsochbad.se/Badrum-Tvae...omat-Vattenlaas-foer-tvaettstaell-356978.html
Man kan även få det hederliga pungvatten låset i kromat utförande, finns risk att hamna i lyxfällan kan tilläggas.
Mvh
Man kan även få det hederliga pungvatten låset i kromat utförande, finns risk att hamna i lyxfällan kan tilläggas.
Mvh
Klicka här för att svara