Hej!

Har ett småtråkigt rör och vattenlås under handfatet i badrummet som är gult och tråkigt som jag skulle vilja byta ut - är det någon slags standard på de här grejerna som man kan köpa färdigt och bara kapa till? Utifrån bilderna - kan ni se vad jag skall fråga efter för rör-"set" isåfall? :)

20140126_154953_resized.jpg

20140126_155007_resized.jpg

20140126_155030_resized.jpg

Ja, finns på alla byggvaruhus...

Precis som Tiger79 skriver så finns dom i princip överallt - Bauhaus har tex Purus Vattenlås Vinkel för 129kr.
Man får kapa själv för att anpassa längden helt enkelt.
3450065A.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

slacker skrev:
Precis som Tiger79 skriver så finns dom i princip överallt - Bauhaus har tex Purus Vattenlås Vinkel för 129kr.
Man får kapa själv för att anpassa längden helt enkelt.
[bild]
Nice! Och det finns bara en standard/dimension?? :) Älska standardisering! :D

rufsen skrev:
Nice! Och det finns bara en standard/dimension?? :) Älska standardisering! :D
Japp! Den skall passa rakt av - Men som sagt du måste kapa längden i båda ändarna för att få den att passa - Enkelt så kopierar du den du har. Såga med sticksåg/tigersåg/rörkap/handsåg/gersåg eller vad du nu kan tänkas ha hemma. Se bara till att skrapa bort kalufsen som blir vid snittet så samlas det mindre skit och håller nog tätt bättre.
Ser din gummimuff "möglig" ut kan du passa på att köpa en ny sån dessutom, annars är det bara att återanvända.

• Gilla
rufsen
  • Laddar…
Det kan behöva smörjas lite i gummimuffen för att lätt få in röret. Finns speciellt smörjmedel, men diskmedel skall fungera bra för ändamålet.

spekerök skrev:
[länk]

Man kan även få det hederliga pungvatten låset i kromat utförande, finns risk att hamna i lyxfällan kan tilläggas.

Mvh
Är det bara jag eller är dom inte bara ruskigt fula i kromat! :p

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.