Hej

Jag funderar på att bygga ett slags kanalschakt i vårt hus med ett par rör i (cirka 30 cm diameter) från våning 2 ner till källaren. Min tanke är att vi kan slänga smutstvätt i dessa och slippa bära tvättkorgar ner till källaren.

Jag har hört talas om den här idén tidigare men vet inte riktigt vad jag kan få tag på plaströr med lite större diameter.

Tacksam för hjälp eller synpunkter
Hans

D09
Virablåtira skrev:
Hej

Jag funderar på att bygga ett slags kanalschakt i vårt hus med ett par rör i (cirka 30 cm diameter) från våning 2 ner till källaren. Min tanke är att vi kan slänga smutstvätt i dessa och slippa bära tvättkorgar ner till källaren.

Jag har hört talas om den här idén tidigare men vet inte riktigt vad jag kan få tag på plaströr med lite större diameter.

Tacksam för hjälp eller synpunkter
Hans
http://www.ventbutiken.se/ventilationskanaler/ventilationskanler-spirorr/ventilationskanaler

Funkar spirorör? :)

Gjorde ett sånt av ett orange avloppsrör, typ 30cm i ett hus.

Hej

Och tack för båda tipsen! Det får nog bli någon av de lösningarna.

300 mm spiro blir nog billigast.
029.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
Tack RoBo!

Det där var en snygg lösning.

Snyggt Robo!
Är dit rör spikrakt ner? Går det månne att ha böjar på röret utan att det stockar?

Mats__ skrev:
Snyggt Robo!
Är dit rör spikrakt ner? Går det månne att ha böjar på röret utan att det stockar?
90gr först sedan rakt ner. Vet inte hur mycket man kan luta, beror väl på vad man skickar ner.

Mikael_L
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.