Hej.
Igår upptäckte jag att rörgenomföring till badkar och kommod har förändrats. Det är en täckplatta över, när det renoverades omkring 1 september 2018 såg det jättebra ut. Företaget har alla behörigheter men nu ser det annorlunda ut, jag har inte upptäckt det föränn nu då jag rensade avloppen till både badkaret och kommod en. Se bilder och jag undrar vad som gäller.
Bilderna visar, hur det ser ut bakom en kommod, hur det ser ut vid toaletten (som referensbild) och hur det ser ut bakom badkaret samt en bild som visar innan badkaret kom på plats (inte så bra bild med förstoring, men man ser lite att det såg bra ut då)
Hur gör jag? Vad gäller?
Igår upptäckte jag att rörgenomföring till badkar och kommod har förändrats. Det är en täckplatta över, när det renoverades omkring 1 september 2018 såg det jättebra ut. Företaget har alla behörigheter men nu ser det annorlunda ut, jag har inte upptäckt det föränn nu då jag rensade avloppen till både badkaret och kommod en. Se bilder och jag undrar vad som gäller.
Bilderna visar, hur det ser ut bakom en kommod, hur det ser ut vid toaletten (som referensbild) och hur det ser ut bakom badkaret samt en bild som visar innan badkaret kom på plats (inte så bra bild med förstoring, men man ser lite att det såg bra ut då)
Hur gör jag? Vad gäller?
Tack, det lugnade mig lite. De har säkert gjort rätt under. Jag tänker också att det kan "svälla" upp mer? Hur har det blivit så? Vill ändå passsa på att lägga till att det även finns en bastu i rummet, om det är det som har orsakat detta? Jag menar klimatet då det är både våt/torr- och ångbastu.
Varför vlev du ledsen, har du varit med om liknande?S Seimichael skrev:Hej.
Hur gör jag? Vad gäller?
Kanske svarade på fel sätt, men undrar om du har någon erfarenhet av detta?S Seimichael skrev:Hej.
Hur gör jag? Vad gäller?
Ja, det står så på hemsidan och på ordern. Jag ska visa detta till utföraren imorron, så det ska bli intressant att höra vad de säger, annars vidtar jag andra åtgärder. Är det ett stort problem? Det kan man kanske inte veta dock. Jag återkommer med om hur det går.
En som ändå svarade på mitt inlägg sa ju att det bara är kosmetisk... Det ser ju inte bra ut okulärt..
En som ändå svarade på mitt inlägg sa ju att det bara är kosmetisk... Det ser ju inte bra ut okulärt..
Jag har bett företaget titta på det. Frågan är om de har klantat till sig igen? Du som kanske kan detta med rörgenomföring titta på bilderna och jag kanske kan få någon kommentar kring det. En bild är från toaletten, den ser ju bra ut, men hur är det som det åtgärdat vid kommoden och badkaret, det ä endast plaströr... Är det okej?S Elsamimmi skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sista bilden är toalettens rörgenomföring.
Dessutom droppar det från en av kommodend genomföring. Inte mycket, men dock.
Dessutom droppar det från en av kommodend genomföring. Inte mycket, men dock.
Själva genomföringarna ser efter bilderna att döma vara godkända som sådana men det som är lite förbryllande är ju att man valt en 'riktig' våtrumsbricka till dasset men inte kommoden. Och en sak till, det är ingen rörmokare som kopplat den WC stolen :,)
Edit: Universalbricka vid karet med, där om någonstans skulle det ju suttit en riktig bricka.
Edit: Universalbricka vid karet med, där om någonstans skulle det ju suttit en riktig bricka.
Så du menar att det ser bra ut under kommoden och badkaret (bilden med en svart sladd, bubbelbad) hur kan du se att det inte är en rörmokare som installerat toaletten?S Saipala skrev:Själva genomföringarna ser efter bilderna att döma vara godkända som sådana men det som är lite förbryllande är ju att man valt en 'riktig' våtrumsbricka till dasset men inte kommoden. Och en sak till, det är ingen rörmokare som kopplat den WC stolen :,)
Bra är väl att ta i men Good enough så att säga!S Seimichael skrev:
Man kopplar WC stolar med halvhårda kromade rör det är sedan gammalt. Flexibel slang använder bara amatörer
Nu vad jag förstår så sitter det "riktiga" brickor vid både kommoden och badkaret, väl? Men det vita plaströret syns, vid toaletten är den gängad och sitter fast ordentligt i väggen, medan kommoden och badkaret är lite böjbar..S Saipala skrev:Själva genomföringarna ser efter bilderna att döma vara godkända som sådana men det som är lite förbryllande är ju att man valt en 'riktig' våtrumsbricka till dasset men inte kommoden. Och en sak till, det är ingen rörmokare som kopplat den WC stolen :,)
Renoverare
· Stockholm
· 388 inlägg
Det är plaströr bakom toaletten också men en annan bricka där plaströret är anslutet till brickan bakom brickan. Vid kommod och badkar har man valt en annan bricka av någon anledning där man då har dragit plastslangen igenom brickan istället. Det är som ngn annan påpekat inte den snyggaste lösningen men utifrån vad jag vet godkänt att göra så. Du får med andra ord skarven synlig framför brickan vid kommod och badkar medan du vid toaletten har skarven bakom brickan.S Seimichael skrev:
Tack för svar, så det är ok alltså?Henkan Sundberg skrev:
Det är plaströr bakom toaletten också men en annan bricka där plaströret är anslutet till brickan bakom brickan. Vid kommod och badkar har man valt en annan bricka av någon anledning där man då har dragit plastslangen igenom brickan istället. Det är som ngn annan påpekat inte den snyggaste lösningen men utifrån vad jag vet godkänt att göra så. Du får med andra ord skarven synlig framför brickan vid kommod och badkar medan du vid toaletten har skarven bakom brickan.