982 läst ·
2 svar
982 läst
2 svar
Rörgänga aningen större än R15?
Ja, finns det någon rörgänga som är bara aningen större än R15?
Jag har en tank med en anslutning som jag trodde var R15. Köpte en sådan anslutning och provade att skruva i, och det går. Men, anslutningen sitter jätteglappigt (utan gängtejp). Drar jag den i botten så sitter den fast ändå. Men det är ju ändå jätteglapp i gängorna. Kanske går det få tätt med gängtejp, men det lär ju gå åt en del.
Det känns helt klart som det egentligen skulle vara en aningen större gänga. Finns någon sådan dimension?
Jag har en tank med en anslutning som jag trodde var R15. Köpte en sådan anslutning och provade att skruva i, och det går. Men, anslutningen sitter jätteglappigt (utan gängtejp). Drar jag den i botten så sitter den fast ändå. Men det är ju ändå jätteglapp i gängorna. Kanske går det få tätt med gängtejp, men det lär ju gå åt en del.
Det känns helt klart som det egentligen skulle vara en aningen större gänga. Finns någon sådan dimension?
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Klicka här för att svara