10 407 läst ·
20 svar
10k läst
20 svar
Rörfirman offererade 45 000 kr för att installera bergvärmepumpen - fakturerade mer än 90 000 kr
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
En konsument som köpte installation av en bergvärmepump fick en jättefaktura när jobbet var avslutat och tog rörfirman till ARN som nu har fattat beslut.
Du kan läsa artikeln här: Rörfirman offererade 45 000 kr för att installera bergvärmepumpen - fakturerade mer än 90 000 kr
Du kan läsa artikeln här: Rörfirman offererade 45 000 kr för att installera bergvärmepumpen - fakturerade mer än 90 000 kr
Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg
Ja.
Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg
Jag kan lägga till det strax.
En del blir jätterädda när firman hotar med inkasso eller kronofogden. Trots att man inte har så mycket att vara rädd för, om man betalat den skäliga delen i avtalet och skriftligen bestridit den oskäliga delen.F Fideliox skrev:
Då kommer ju kronofogden bara rekommendera företaget att dra en till tingsrätten för att reda ut avtalet.
Men jag håller med, det är märkligt. Får hoppas för hennes skull att företaget vill göra rätt för sig.
Hon kanske har 200k i månadslön och inte bryr sig om 40 tusen hit eller dit också. 🙆♂️B BSOD skrev:En del blir jätterädda när firman hotar med inkasso eller kronofogden. Trots att man inte har så mycket att vara rädd för, om man betalat den skäliga delen i avtalet och skriftligen bestridit den oskäliga delen.
Då kommer ju kronofogden bara rekommendera företaget att dra en till tingsrätten för att reda ut avtalet.
Men jag håller med, det är märkligt. Får hoppas för hennes skull att företaget vill göra rätt för sig.
Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg