Grannens Häck
Ärenden som går till ARN är de offentliga?

Grannens Häck
Kan man då inte skriva firmans namn?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Kul att kunden fick rätt, nu vill man bara höra det lyckliga slutet att kunden fick tillbaka pengarna från firman också!

• Gilla
Festlund och 9 till
  • Laddar…
”Någon” kanske kan ta reda på det och skriva här. Bor norr om Stockholm så är intresserad för att kunna undvika denna firma.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Jag kan lägga till det strax.

• Gilla
BSOD
  • Laddar…
F
Märkligt att hon betalde och sen anmälde? Varför inte anmäla först? Ja hon fick ju reducerat men stod inte på sig?

• Gilla
Kashew och 2 till
  • Laddar…
B
F Fideliox skrev:
Märkligt att hon betalde och sen anmälde? Varför inte anmäla först? Ja hon fick ju reducerat men stod inte på sig?
En del blir jätterädda när firman hotar med inkasso eller kronofogden. Trots att man inte har så mycket att vara rädd för, om man betalat den skäliga delen i avtalet och skriftligen bestridit den oskäliga delen.

Då kommer ju kronofogden bara rekommendera företaget att dra en till tingsrätten för att reda ut avtalet.

Men jag håller med, det är märkligt. Får hoppas för hennes skull att företaget vill göra rätt för sig.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
F
B BSOD skrev:
En del blir jätterädda när firman hotar med inkasso eller kronofogden. Trots att man inte har så mycket att vara rädd för, om man betalat den skäliga delen i avtalet och skriftligen bestridit den oskäliga delen.

Då kommer ju kronofogden bara rekommendera företaget att dra en till tingsrätten för att reda ut avtalet.

Men jag håller med, det är märkligt. Får hoppas för hennes skull att företaget vill göra rätt för sig.
Hon kanske har 200k i månadslön och inte bryr sig om 40 tusen hit eller dit också. 🙆‍♂️

F Fideliox skrev:
Det är vad konsumentvägledarna råder dig till om du frågar dem. "Annars riskerar du att företaget skickar ärendet till kronofogden" sa de till oss.

• Wow
  • Gilla
Festlund och 7 till
  • Laddar…
wildeside
Skickar dom det till kronofogden så är det bara att bestrida hos KF med. KF driver inte in något som är bestridet innan ärendet är avgjort rättsligt.

• Gilla
nuco och 4 till
  • Laddar…
Grannens Häck Grannens Häck skrev:
Kan man då inte skriva firmans namn?
Rörfirma i Vallentuna.

Det var ju inte lite extraarbete de hade fått. Jag tycker konsumenten är ute och cyklar.

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
7ender
B Bygget 52 skrev:
Rörfirma i Vallentuna.
Firmans namn har lagts till i artikeln.

• Gilla
Bygget 52
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.