image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej jag letar febrilt efter rörelsevakt med dimmerfunktion motsvarande (gammal) bild,
Alltså att man kan styra ljusstyrkan manuellt samt välja om man vill ha rörelsevakten aktiv.
Har detta i samtliga utrymmen på bottenvåning och skulle nu vilja köra samma på landet, men det verkar som om jag var den enda som gillar funktionen då jag nu inte hittar lösningen.
Någon som vet?

Jag har själv sökt efter den funktionen (hade för mig att det funnits), men kunde inte hitta. Åtminstone inte i Exxact-serien.

//Patrik

Går det att få fram E-nr på den gamla? Kan man det så kan man ha tur att genom att söka med det hos någon grossist få fram ett ev nytt ersättningsnummer.

Patrik_Hed skrev:
Jag har själv sökt efter den funktionen (hade för mig att det funnits), men kunde inte hitta. Åtminstone inte i Exxact-serien.

//Patrik
Det är en trend den på bilden.

Glufsglufs skrev:
Det är en trend den på bilden.
Jo, men det var i Exxact-serien jag sökte efter det (åt en kund där jag monterat Exxact i övrigt).

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Jo, men det var i Exxact-serien jag sökte efter det (åt en kund där jag monterat Exxact i övrigt).

//Patrik
Ah...du tänkte så....nä, börja kör ELKO så hittar du alltid grejer ;)

Redigerat:
OK jag får väl leta någon grosshandlare, tänkte bara om någon på forumet kanske har svar på vem och var som säljer.

ELKO 400 PIRD 6227 är det jag hittar på min och är väl bara modellnamn
E-nr på första bild är 19 031 16.
Jag undrar verkligen varför funktionen utgått (eftersom den är svår att hitta). Att designen förnyas fattar jag, men det verkar som om man måste idag välja på antingen dimmer eller ljusvakt. Vi är grymt nöjda med dessa. Vardagsexempel: I ungarnas båda rum tänds taklampan med mycket svagt ljus på natten vid rörelse utan att väcka, men när de vaknar har de bra orienteringsljus då hela huset tänds svagt upp på resan till oss på övervåningen. Inga fler rop på natten.

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack jag får kolla dessa tips ingående. Hade sett en del av dessa men tyckte de saknar "analogt vred" :)

Glufsglufs skrev:
Ah...du tänkte så....nä, börja kör ELJO så hittar du alltid grejer ;)
Exxact! ;)

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Exxact! ;)

//Patrik
Har ändrat i mitt inlägg!!!!!!:x

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Jag är också ute efter denna dimmer. Någon som lyckats hitta den?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.