Stämmer det att enligt de nya reglerna så måste rör i badrummet gå längs med taket istället för som annars ovanför golvet?Hur snyggt är det för låter inget vidare..Hur gör man vid badkar där det måste gå där nere o bakom?

Vad jag förstått (uppgift från rörmikare) så är det ingen branchregel, men de trekommenderas vid synliga rör till tex dusch att de går uppifrån för att hindra att de trinner vatten på manchetten.

Någon annan som vet om det har blivit branchregel nu?

jag tror (o hoppas) att det inte var branchregel för ett par månader sedan........

och då menar jag ffa säker vateninstallation.....

Enligt de företag jag ska anlita att renovera mitt badrum var det en ny branchregel för badrum..för jag ville hellre ha dem längs med golvet då det känns som de syns mindre då men de ville ha rören där uppe..
Fast ändå sa de att man kunde dra där nere just till badkaret som jag ska ha i hörnet..frågan är ju då hur det blir om jag tröttnar på badkaret o vill ta ut det o ha dusch hörna där istället..?

Utanpåliggande rör vid golvnivån i ett duschhörn kräver ju ständig rengöring och polering för att se snygga ut. Monteras de vid taket så blir de ju mindre utsatta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.