P
janwide janwide skrev:
Om du ska använda slang till tappvatteb/varmvatten så är det PEX som gäller. Helst rör i rör.
Vi har 22 millimeters kopparrör för huvudmatningen. Sedan har vi 16 mm PEX till alla tappställen.
OK. Tack.
 
Krilleman
PEM är ju högst ovanligt att köra på synliga system. På är PEX ett bättre val.

Jag röstar för 22mm koppar då det både blir bra och stabilt. Plus att det är enkelt att hitta kopplingar på en söndag hos valfri bygglada när det strular = Ovärderligt för enkelheten! (y)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Krilleman Krilleman skrev:
PEM är ju högst ovanligt att köra på synliga system. På är PEX ett bättre val.

Jag röstar för 22mm koppar då det både blir bra och stabilt. Plus att det är enkelt att hitta kopplingar på en söndag hos valfri bygglada när det strular = Ovärderligt för enkelheten! (y)
Tack för tipset. Jo jag har efter noggrant övervägande bestämt mig för 22 mm koppar till matarledning.
 
  • Gilla
janwide
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.