Vad är detta för rör?
http://www.husangest.blogspot.com

De går längs med murstocken. Det vänstra är smalare än det högra.

Jag tror de inte används.......hur vet man om de är aktiva?
 
Ser ut som stigare och retur till ett äldre värmesystem av självcirkulationstyp. Används till gamla fina sektionselement i gjutjärn.
 
Till expansionskärl, kanske

Protte
 
Kolla på vinden, där finner du med all säkerhet ett metall kärl....

Vad finns det på övervåningen???
 
Är också inne på Johan Gunverth idé
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.