Det här är kanske helt orelaterat till vatten och avlopp men vet inte riktigt vart jag ska fråga. Någon som har någon idé vad detta kan vara för rör och metallpinne som sticker upp ur marken vid vårat hus? Vi hittade det när vi rev den gamla altanen och jag har börjat försöka gräva mig ner för att se vart det tar vägen, är dock lite för blött i marken ännu så det fylls vatten i gropen.

Huset är en timmring från 1920-talet med krypgrund.

/Erik
 
  • Murat hus med grått fundament, lerigt hål med vatten och rörstickningar i marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gick kanske till en gammal oljepanna?
 
  • Gilla
Erik Mattsson
  • Laddar…
Skulle det kanske kunna vara. Tror dom hade en oljepanna tidigare, vad jag vet så stod den dock på andra sidan av huset men den kan ju ha flyttats.

Vilken funktion hade ett sånt rör i så fall?
 
Skulle kunna vara en vattenpost, ventil i backen, ett rör upp och en stång att vrida ventilen med.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Skulle kunna vara en vattenpost, ventil i backen, ett rör upp och en stång att vrida ventilen med.
Ok, googlade lite nu och det skulle det ju kunna vara också. Måste nog kolla så det inte fortfarande är ihopkopplat med vattnet i så fall.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.