Jag har en Grohe-blandare vid tvättstället i badrummet, med en handdusch kopplad.

Varm- och kallvattnet har flexibla rör medan handduschen är kopplad till blandaren via ett kopparrör som sticker ner från blandaren.

Jag märkte att kopparröret går att snurra och vicka på rejält. Det är alltså helt löst på det sättet. Jag noterar inte att det skulle läcka någonstans, men jag undrar om det faktiskt är tänkt att röret ska vara löst.

• 20260728_195310.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260728_195343.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Per JH skrev:
Jag har en Grohe-blandare vid tvättstället i badrummet, med en handdusch kopplad.

Varm- och kallvattnet har flexibla rör medan handduschen är kopplad till blandaren via ett kopparrör som sticker ner från blandaren.

Jag märkte att kopparröret går att snurra och vicka på rejält. Det är alltså helt löst på det sättet. Jag noterar inte att det skulle läcka någonstans, men jag undrar om det faktiskt är tänkt att röret ska vara löst.
Godkväll, jag har inte svaret på din fråga, men en dusch slang får ej utsättas för konstant vatten tryck. Jag hoppas att det en finns avstängning lika som diskmaskins avstängningen på köks kranar, jag kan inte se en sådan bilden. Efter varje dusch måste en duschslang lämnas trycklöst.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.